Avatar billede Skynet Mester
03. juni 2010 - 09:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbne og lukke vindue

Hey

Jeg har to forms. Når den ene form åbner, skal den lukke den gamle. Nogle som kender denne kode?
Avatar billede bvli Praktikant
03. juni 2010 - 10:01 #1
I din ene form:

Form2 f = new Form2();
f.Show();
this.Close();
Avatar billede Skynet Mester
03. juni 2010 - 10:23 #2
Tak..

Det er mærkeligt, at når jeg bruger dette

  _1_childs barn1 = new _1_childs(amount);

                  barn1.Show();

                  this.Close();

så lukker den begge ned, når jeg klikker på knappen?
Avatar billede bvli Praktikant
03. juni 2010 - 11:12 #3
nøh.. kunne man forestile mig at _1_childs-formen er den der bruges i Application.Start(...) i din Program.cs's Main-metode? For så er det dit programs main-form og dit application-context vil lukke når du lukker den form.

Du kan løse det på den rigtige måde og den nemme måde.

Den rigtige vil indbære at du starter din applikation op med en reference til et ApplicationContext som du evt. selv har defineret vha. en nedarvning fra ApplicationContext. Den kan så holde styr på dine åbne vinduer.

Den lette ville være at kalde: this.Hide(); i stedet for this.Close();

Men så er du selv nødt til at håndtere afslutningen af programmet. Evt. ved kald til Application.Exit(); når det er.

Vær opmærksom på at det er en cowboy-løsning - og at du vil holde på de ressourcer du instantierer i din _1_childs-form indtil den lukkes rigtigt.

I øvrigt vil jeg mene, at du burde overveje din måde at navngive dine klasser.
Avatar billede Skynet Mester
12. juni 2010 - 07:28 #4
tak jeg bruger til at starte med cowboy-løsningen :o) - bruger this.Hide() på den første..

Men hvordan lukker jeg den så med det sidste vindue, findes der noget som hedder close all?
Avatar billede bvli Praktikant
12. juni 2010 - 12:05 #5
Application.Exit() hvis det nu alligevel skal være rigtigt grimt :)
Avatar billede Skynet Mester
12. juni 2010 - 19:34 #6
takker, giver points..

Når jeg mener at cowboy-løsning virker, er det fordi programmet ikke bruger meget for at køre..

Tak for hjælpen
Avatar billede bvli Praktikant
12. juni 2010 - 21:58 #7
Velbekomme :)