Avatar billede reetz Nybegynder
01. juni 2010 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem ved afsendelse af mail..

System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Net.Mail.SmtpPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Line 43:    {
Line 44:
Line 45:        SmtpClient sc = new SmtpClient("smtp.gmail.com", 587);
Line 46:        //to authenticate we set the username and password properites on the SmtpClient
Line 47:        sc.EnableSsl = true;

Jeg får denne fejl ved afsendelse af mail. Det virker fint lokalt men ikke efter jeg uploader. Nogen der kan hjælpe?

SmtpClient sc = new SmtpClient("smtp.gmail.com", 587);
        //to authenticate we set the username and password properites on the SmtpClient
        sc.EnableSsl = true;
        sc.DeliveryMethod = SmtpDeliveryMethod.Network;
        sc.Credentials = new NetworkCredential("brugernavn", "kodeord");

        StringBuilder sb = new StringBuilder();
        MailMessage msg = null;

        sb.Append("***. " + "\n\n");

        sb.Append("Navn: " + txtName.Text + "\n");
        sb.Append("Mail: " + txtMail.Text + "\n");
        sb.Append("tlf.nr.  : " + txtPhone.Text + "\n\n");

        if (RadioButton1.Checked == true)
            sb.Append("****?  : " + RadioButton1.Text + "\n");
        if (RadioButton2.Checked == true)
            sb.Append("*****?  : " + RadioButton2.Text + "\n\n");

      ;

        try
        {
            msg = new MailMessage(txtMail.Text, "mail@hotmail.com", "support@support.com", sb.ToString());

            sc.Send(msg);

            txtName.Text = "";
            txtPhone.Text = "";
            txtMail.Text = "";

            Response.Redirect("MailRecieved.aspx");
        }
        catch (Exception err)
        {

            // something bad happened
            Response.Write(err.Message);

        }
        finally
        {

            if (msg != null)
            {
                msg.Dispose();
            }

Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2010 - 18:59 #1
Web hotel som er sat op til ikke at tillade udgaaende email ??
Avatar billede reetz Nybegynder
03. juni 2010 - 09:48 #2
Jeg bruger unoeuro.. Ved umiddelbart ikke om de ikke tillader det?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2010 - 03:35 #3
Spørg dem !
Avatar billede reetz Nybegynder
04. juni 2010 - 11:39 #4
Her er deres svar,

UnoEuro's SMTP server:
Du kan bruge UnoEuro's udgående server, kaldet asmtp.unoeuro.com. For at bruge denne server skal du sætte dit mailprogram op til at din udgående server kræver godkendelse, og logge ind med samme oplysninger som du bruger til indgående post. Serveren er tilgængelig på port 25, 587 og 8080.

Bemærk at nogle internetudbydere forhindre deres kunder i at sende igennem port 25, hertil kan port 587 eller 8080 benyttes.

Du må og kan IKKE sende mail igennem andre UnoEuro mailservere, end asmtp.unoeuro.com, ej mail.domæne.dk eller smtp.unoeuro.com.

Bemærk at du i scripts på dit webhotel og nyhedsbrevsudsendelser/masseudsendelser IKKE må bruge asmtp.unoeuro.com, benyt her i stedet smtp.unoeuro.com.
Avatar billede reetz Nybegynder
06. juni 2010 - 12:43 #5
løst