Avatar billede _et Praktikant
01. juni 2010 - 12:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Howto Mount and Check Raid-5 array ??

Jeg har en SS4200 NAS der har problemer med sit RAID 5 array.

Hvordan mounter man et raid 5 array fra terminalen?

Hvordan tester man status af array/disks fra terminalen?

Systemet skriver at data muligvis stadig er tilgængeligt, men der gives samtidig denne fejl ud i loggen: "md: array md0 already has disks!"
hvilket jeg regner med opstår når systemet forsøger at mounte arrayet.

Ovenstående fejl logges mange gange hvorefter der opstår en lille pause hvorefter fejlen så loggen igen. Dette fortsætter i det uendelige.

Alt hjælp og forslag modtages da der er data på array som jeg MEGET GERNE vil have ud.

MVh
Teddy Roskvist
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2010 - 16:23 #1
Kan du ikke gøre det med
mount -t "filsystem" /dev/md0 /"mountpoint"

mountpoint og filsystem skal naturligvis passe til dit system

Virker det ikke så brug en live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede _et Praktikant
02. september 2010 - 21:00 #2
Det er desværre ikke lykkedes.

tak for forsøget

Lukket