Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 19:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning

Har lige formateret min computer (windows xp).
Har altså ikke skiftet noget ud, kun formateret.

Problemet er bare at skærmen ikke gider fungere i Høj opløsning mere.
Hvad kan være gået galt ?
Avatar billede Zilina Nybegynder
31. maj 2010 - 19:04 #1
Det kan være du skal installere/opdatere skærm driveren.

Se hvad skræmkortet hedder. Søg på google. Find producentens hjemmeside og download og installer den seneste driver til XP.
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 19:12 #2
Hvor kan jeg finde navnet på skærmkortet ?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. maj 2010 - 19:22 #3
Dette er godt nok til Vista, mon ikke det er lidt det samme: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Video-cards-frequently-asked-questions
31. maj 2010 - 19:24 #4
Du mangler sansynligvis også andet driversoftware...

Bærbar ?
Stationær ?

Fabrikat, type, model på din PC ?

---

'Hænger' denne tråd sammen med din tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ChrisDhelp ?
Du bør (=skal) følge op på dem...
http://www.eksperten.dk/faq
31. maj 2010 - 19:25 #5
Ref #3: Det kan man kun se når skærmkortdriveren ER instaleret; ellers står der jo bare standard VGA...
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 20:34 #6
Skærm AG neovo 19" LCD.
Computer Packbard Bell.
Windows XP.
31. maj 2010 - 20:50 #7
... der er mange 1000 modeller fra "Packbard Bell" - lidt mere info ???
Selve SKÆRMEN er jeg ligeglad med ...

---

Husk sidste del af #4 kommentaren...
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 21:00 #8
Undskyld jeg er bare rimelig lost.
Har siddet nu i 2 dage og prøvet på det, så har givet lidt op.

Problemet er jeg ikke ved hvor man finder alt det info om sin computer henne.

Er meget glad for du vil bruge tid på at hjælpe mig!
31. maj 2010 - 21:14 #9
... et eller andet sted på 'kassen' eller evt. kvittering må der stå noget ???

---

Joooooo - selve XP formatering, instalation, ... er jo ligetil.
Men alt det efterfølgende med korrekt driversoftware mm. er tit et problem (=opgave)... Set mange gange før...
Avatar billede Trez Seniormester
31. maj 2010 - 21:31 #10
Hvad slags grafikkort sidder der i?

Hvis det er nVidia har de en auto detect på deres hjemmeside når du går ind for at opdatere din driver.

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Ved ikke om det er sådan med andre.
Avatar billede Zilina Nybegynder
31. maj 2010 - 21:34 #11
#10's forslag er godt. Prøv det først.

Ellers:

Muligvis kan programmet Drivermax finde driveren.

Du kan prøve at downloade programmet her:
http://www.innovative-sol.com/drivermax/

Efter installation skal det registreres der er gratis, man skal bruge en emailadresse (eventuelt en midlertidig en man får reklamer fra dem).

Man skal først søge vha. "Check online for driver updates" og derefter bruge "identify unknown hardware"

Herefter får man et browser vindue op hvor der forhåbentligt er et navn på grafikkortet.

Du kan downloade igennem programmet,der er tids count down (fordi den vil have man skal betale lidt lige som rapidshare) eller når du ved hvad grafikkortet hedder, kan du bare søge google direkte downloade derfra.

Husk når du er færdig med programmet og afinstallere det da de kommer op med irriterende popups.

Du skal selvfølgelig ikke bruge programmet hvis du ikke vil have at Innovative-sol ved hvad der er i din computer.
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 22:03 #12
Jeg har prøvet at hente en driver.
Problemet er bare at min computer er +5 år gammel.
- Og packard bell supporter den ikke længere.

http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/Info?changedAlts=&link=oln11y.redirect&osp=&miu1y.icp5y=download

Der står
Model/type: UTOW -SUN
Productname: iXTREME H5584

Men jeg kan ikke finde nogle drivers overhovedet.
- Fandt 1 til XP, men det viste sig at være en vista ved dl.
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 22:09 #13
Problemet er at det er en gammel computer +5 år,
så packard bell supporter den ikke mere..
http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/Info?changedAlts=&link=oln11y.redirect&osp=&miu1y.icp5y=download
Har prøvet at hente den eneste windows xp version der var,
men det viste sig at være en vista..

Model/type: UTOW -SUN
Productname: iXTREME H5584
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
31. maj 2010 - 22:32 #14
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
01. juni 2010 - 12:45 #15
Hej Chris.

Du kan for det meste finde alle dine hardware typer med Dette software "Aida32"

http://www.pcworld.dk/download/66/1125

Men din pc indeholder et ati grafikkort, i en eller anden afskygning.

Prøv desuden lige at installere Intel Chipset Drivere, Dette er altid rart at få på :)

God Vind :)

//
ZirexDK
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
01. juni 2010 - 12:47 #16
Husk ved en hurtig google søgning på dit hardware efterfulgt af driver så kommer man lang :0)
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
01. juni 2010 - 13:18 #17
Har nu prøvet at hente de programme der er skrevet.
De kan godt finde info og steder jeg kan downloade drivers.
Men installationen bliver aldrig færdig fordi det ikke bliver godkendt af windows.
- Har selv installations cd-en + en gyldig key.
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
01. juni 2010 - 13:23 #18
??? Forstår ikke rigtigt dit spørgsmål?.. :S

Hvad er det der ikke bliver godkendt af windows , Det er vel windows der ikke kan aktiveres :) af Aktiveringsguiden?...

Der vil jeg foreslå du ringer ind via Windows Aktivering.

//
ZirexDK
05. juli 2010 - 13:00 #19
<ChrisDhelp>: Er du stadig igang her ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2010 - 15:51 #20
banke banke på...