Avatar billede Skynet Mester
31. maj 2010 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Key i reg database C#?

jeg vil lave nogle if betingelser som skal være opfyldt. Hvis dette er tilfældet skal programmet
smide en key ind i reg databasen. Nøglen kan være hvad som helst.

Nogle som ved hvordan man skriver denne kode, så man kan gemme noget i reg databasen, og hvordan man
eferfølgende tjekker om denne kode er der når man starter programmet?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
31. maj 2010 - 10:11 #1
Kig på http://www.devhood.com/tutorials/tutorial_details.aspx?tutorial_id=264

Men jeg ville holde mig helt væk fra Registry, og bruge Settings i stedet.
Registry kan være noget snask. Du ved i øvrigt heller ikke om den brugerkontekst du kører programmet i har rettigheder til at læse/skrive i registry.
Avatar billede Skynet Mester
31. maj 2010 - 11:32 #2
tak, ved du hvordan man kan gemme en string istedet for int i getvalue og set value

            int pkey;
            pkey = 6593359;

            key.SetValue("X", pkey);
Avatar billede peppino Nybegynder
31. august 2010 - 13:56 #3
current = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\\Program_Navn\\UnderMappe");

//Skriver
current.SetValue("name", "peppino");

//Læser
string name = (string)current.GetValue("name");
Avatar billede Skynet Mester
19. december 2010 - 16:10 #4
smider du et svar peppino, så giver jeg points
Avatar billede Skynet Mester
05. januar 2011 - 19:31 #5
Så tager jeg det selv :o) - Skriv hvis du kommer tilbage, så skal jeg nok oprette en ny tråd med points til dig

Tak for hjælpen