Avatar billede 44nato44 Nybegynder
30. maj 2010 - 16:36 Der er 1 løsning

SQL join query

Hej

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan formulere det her bedst. Men tror at jeg skal ha en join query som jeg aldrig har lavet før.

Jeg har to tabeller tblProjects og tblCompany.

Jeg har lavet et Ajax script som søger i databasen for hver bogstav man taster i et søge felt for company navn.

I tblProjects har jeg et companyID som matcher en ID værdi i tblCompany. søge feltet skal søge i tblCompany.CompanyName for hver bogstav.

Den her sætning virker ikke, men håber det give en ide hvad jeg vil

SQLProjects = "SELECT tblProjects  FROM tblProjects WHERE CompanyID =  '" &  Session("CompanyID") & "' AND tblCompany.CompanyName LIKE '" & right(request.querystring("q"),len(request.querystring("q"))-2) & "%' ORDER BY tblProjects.ProjectName"
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
30. maj 2010 - 19:15 #1
fik denne løsning fra anden side

Select tblProjects.*
from tblPRojects inner join tblcompany
        On tblProjects.companyid = tblCompany.companyid
where tblCompany.companyName like 'ab%'