Avatar billede neess Nybegynder
30. maj 2010 - 10:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Googlemap med masterpages vises ikke

Jeg har lavet en hel almindelig aspx side med en masterpage tilknyttet.

Sat følgende styk kode ind(Det virker fint på en simpel html side)

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" runat="server">
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolderBody" runat="server">
<meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no" />
<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false"></script>
    <script type="text/javascript">
    var map;
    function loadMap() {
    alert("Start map");
    var latlng = new google.maps.LatLng(55.34031, 10, 0353);

        var myOptions = {
            zoom: 8,
            center: latlng,
            mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
        };

        map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
    }
    </script>
    <a onclick="loadMap()">Load</a>
<div id="map_canvas"  style="width:50%; height:50%;visibility:visible"></div>
</asp:Content>

Java funktionen kommer også fint med en allert, men google kortet bliver ikke vist.

Hvad kan det skyldes?
Der må være nogen event siden overskriver, siden det virker på den simple html side. Men hvad :-)
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2010 - 10:53 #1
får du en javascript-fejl?
Avatar billede neess Nybegynder
30. maj 2010 - 11:00 #2
Nej der kommer ingen javascript fejl.
Og jeg kommer også ind i funktionen, samt den kører hele funktionen.

Har prøvet at sætte en alert ind lige inden den slutter. Denne bliver også vist korrekt.
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2010 - 11:37 #3
har du et link?
Avatar billede peternoltus Novice
30. maj 2010 - 11:57 #4
Har du et api til google maps,det skal du bruge for at have maps på din side http://code.google.com/intl/da-DK/apis/maps/
Avatar billede neess Nybegynder
30. maj 2010 - 12:20 #5
Ja jeg har api.
Javascript api'et
<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false"></script>

Hvis man indsætter alt hvad der ligger i content placeholdren, ind i en simpel html side, køre det hele også som det skal.

Jeg har ikke noget link, men kan godt ligge en dumy, jeg kan linke til.
Avatar billede neess Nybegynder
30. maj 2010 - 12:26 #6
Jeg kan se når jeg fjerne doc typen

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Så fungere det. Skal man bruge en bestemt for det fungere med api'et?
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2010 - 20:45 #7
doctype vil være særdeles uheldigt at fjerne og har heller ingen effekt på hvordan javascript vil blive kørt - det lyder til gengæld mere som et HTML-problem når doctypen kan have så stor indvirkning på ovenstående problem.

Det er desværre svært at komme nærmere uden at se det i funktion.
Avatar billede neess Nybegynder
31. maj 2010 - 07:53 #8
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2010 - 09:03 #9
Det er fordi din div ikke aner hvad den skal være af størrelse - for 50% af hvad når du overlæggende elementer ingen størrelse har? hvis du sætter en fast størrelse i px vil du kunne se dit kort selv med doctype.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:11 #10
Lukketid?