Avatar billede stufmeister Nybegynder
28. maj 2010 - 22:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print fra WinForm

Nu har jeg fanme brugt lang tid på at hitte rede i det, men er ikke blevet klogere.

Jeg har en lille winform, som hver minut, skal tjekke en hjemmeside og printe den ud.

Brugen af den er en længere forklaring, men i bund og grund får winformen en http adresse serveret, som den skal printe ud.

Jeg koder i C# og har kigget meget på Print.Dialog og Print.Document, men får lutter blanke sider ved udprint.

Er der nogen der kan guide mig i den rigtige retning ?
Avatar billede bvli Praktikant
31. maj 2010 - 15:23 #1
Du kunne prøve at vise noget af det kode du bruger når du får blanke sider ud - så er det lidt lettere at guide.
Avatar billede stufmeister Nybegynder
31. maj 2010 - 18:32 #2
Koden er ikke eksisterende mere, da jeg er gået mange andre veje, men endnu ikke kommet i mål.

Der kommer lige en bedre forklaring af problemer:

Jeg er i gang med at lave et scanningssystem til et cykelløb, hvor hvergang en rytter kommer i mål, scannes hans nummer og der oprettes en række i en tabel som indeholde rytternummer, ankomsttid og isprinted som default sættes til false.
Det jeg ønsker er så en winform, som f.eks. hvert 5. minut, kigger i basen og er der kommer nye rækker som har isprinted til false, skal den printes ud og sættes til true.

Det er i forvejen mulig at printe en deltager ud manuelt på en side som f.eks. printDoc.aspx?contestantNumber=xx hvor der er nogle informationer som hentes fra en anden tabel ud fra rytternummeret. Disse informationer er placeret korrekt på siden med CSS, og manuelt fungerer det perfekt.

Men da der kommer mange ryttere mål, og mange af dem ønsker at få deres diplom hurtigst muligt, ønskes det at gøre processen så automatisk som muligt.

Jeg har bevæget mig herover nu:
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            if (ieProccess != null) {
                ieProccess.Kill();
            }
            ieProccess = Process.Start("iexplore", "http://printDoc.aspx?contestantNumber=xx");
}
og den åbner fint siden med de korrekte oplysninger osv, men der skulle gerne printes ud, uden brugeragering. Dvs der skal ikke trykkes ok for print eller noget i den retning.

Håber det gav lidt mere mere om mit problem
Avatar billede stufmeister Nybegynder
31. maj 2010 - 22:10 #3
Fik det løst nemt med følgende...

            webB.Url = new Uri("url");
            webB.Print();