Avatar billede msl- Nybegynder
28. maj 2010 - 15:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Isolering af en del af en tekstcelle

Hej eksperter

Kan excel trække en bid ud af en tekstcelle betinget af at biden skal være 8 cifre som kommer efter teksten "T:" f.eks. "Noget tekst T:97979797 noget tekst her". De 8 x 0 er udtryk for et telefonnummer.

Placeringen af telefonnummeret kan variere i forhold til den øvrige tekst, hvilket i følge min erfaring gør det umuligt at benytte sig af HØJRE, VENSTRE og MIDT funktioner?
28. maj 2010 - 15:39 #1
Er der noget der er fælles for teksterne? Står telefonnummeret f.eks. altid efter et "T:"
Avatar billede supertekst Ekspert
28. maj 2010 - 15:51 #2
Ellers via VBA .... hvis det er ønskeligt?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 16:48 #3
Måske
=MIDT(A1;FIND(":";A1;1)+1;8)
Avatar billede msl- Nybegynder
28. maj 2010 - 19:21 #4
Hej :)

Det eneste fælles for teksten er netop at det altid er efter et "T:", hvad der står foran og efter T:<8-cifret nummer her> varierer antal anslag.
Avatar billede natkatten Mester
28. maj 2010 - 21:35 #5
=MIDT(A1;FIND("T:";A1;1)+2;8)
Avatar billede msl- Nybegynder
28. maj 2010 - 22:09 #6
bingo natkatten :) smid et svar!
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 22:34 #7
Og hvad er så forskellen på resultatet af #3 og #5?
Avatar billede natkatten Mester
29. maj 2010 - 11:05 #8
Ingen principiel forskel - dkhanknu bør have pointene!
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 13:04 #9
=FIND("T:";A1;1)+2 (i #5) finder positionen af det 2. tegn efter T i strengen i A1.

FIND(":";A1;1)+1 (i #3) finder positionen af det 1. tegn efter : i strengen i A1.

Resultattet er og bliver det samme.

Hvis du ønsker at bruge #5, så vær opmærksom på, at FIND er case sensitive, det vil sige, at hvis strengen for eksempel kan se sådan her ud:
t:97979797abc
så vil formlen i #5 returnere en fejl. Hvis det kan forekomme (altså t i stedet for T), så brug funktionen SØG i stedet for FIND.