Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tilføj/Fjern programmer funger ikke.

Jeg sidder og prøvet at få uinstalleret nogle programmer. Bl.a. messenger live. Men.
Jeg går ind i Tilføj/Fjern programmer, finder Windows Live Messenger, men "fjern/uninstall" knappen er der ikke.
- Og den er også væk på mange af de andre programmer, ud af 50 mulige kan jeg uninstall 4 programmer. Hvad kan være gået galt?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 15:05 #1
Har du prøvet en systemgendannelse

Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:10 #2
Hm, hvis jeg installerede et program i går, er det så væk hvis jeg går 2 dage tilbage ? - Hvad sker helt præcist ved dette?
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:26 #4
Det hjalp ikke, den kunne ikke udføre gendannelse.
Jeg satte den tilbage til d. 2 denne måned.

Jeg har lavet diskfragmentering og en Registry clean - hvor den sagde noget med nogle system filer, hvor jeg sagde ja til at slette. Kan det have noget med det at gøre ?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
28. maj 2010 - 15:31 #5
ja det kan sagtens være ...
Man skal vide hvad man roder med når man roder inden i Registry!!
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:33 #6
Er der en mulighed for at få det kaldt tilbage, eller skal computeren reinstalles ?
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:34 #7
+ Mener faktisk det var under diskfragmentering.
28. maj 2010 - 15:36 #8
Hmmm...
...Registry clean... - hvad hedder det program helt præcist ?

Prøv med denne ->
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

--

PS: Husk altid at skrive hvilket styresystem der er tale om ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
28. maj 2010 - 15:42 #9
Registry Mechanic
http://www.pctools.com/registry-mechanic/

Jeg kører windows XP.

Problemet startede ved at min computer (5 år gammel) er gået hen og blevet langsom, så googlede jeg hvordan man kunne få den speedet op.

"
1)Remove all the big files from your desktop
2)Remove temporary files and other junk files
3)Defragment your hard drive
4)Scan your PC for registry errors
"
Hvilket jeg så gjorde, der spurgte den så bla om noget med " Sikker på du vil fjerne denne fil selvom det er en system fil" - sagde " Ja til alle " og lod computeren stå og scanne + slette natten over.

Det endte op med en dejlig cleanet computer (fjernet 80gb) men det virker ikke til at den er styrker, tværtimod (flyttede spil + musik over på Z drevet).

Tænker lidt om der skulle ligge en virus/trojan/andet som er kommet forbi min antivirus (Yousee Sikkerhedspakker 2010).
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 17:42 #10
Jeg gentager lige #8

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Kan du se programmerne  der ?
31. maj 2010 - 19:20 #11
(Hvad endte denne tråd med ???)
05. juli 2010 - 13:01 #12
<ChrisDhelp>: Er du stadig igang her ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2010 - 15:52 #13
banke banke på...
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
10. januar 2011 - 23:13 #14
Hvordan lukker jeg tråden når der ikke er noget svar?
11. januar 2011 - 06:46 #15
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
11. januar 2011 - 09:40 #16
Kan du så ik oprette et svar :)
Avatar billede ChrisDhelp Nybegynder
23. november 2012 - 17:02 #17
ikke løst