Avatar billede rsd Nybegynder
28. maj 2010 - 12:07 Der er 3 kommentarer

Adskille sessioner i asp-classic

Jeg har lavet et system hvor jeg ved hjælp af en sessionvariabel holder styr på hvem der er logget ind, og det fungerer fint. Problemet opstår når den samme bruger åbner en browser mere og logger ind som en anden bruger. Nu bliver sessionvariablene fra de 2 vinduer blandet sammen så jeg ikke længere kan se skille de 2 indlogninger fra hinanden.

Er der nogen måde hvor jeg kan isolere sessionerne i de enkelte browservinduer fra hinanden.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
28. maj 2010 - 14:15 #1
Hej rsd

jeg tror du skal ligge dine script op, ellers er det svært at se hvor eller hvad der evt. skal ændres

/maddog
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. juni 2010 - 08:38 #2
Du kunne .. når du læser sessionid, sætte det sammen med et tilfældigt tal ..

Men så vidt jeg ved deler browservinduerne, ihvertfald i nyere browsere, session varablerne.

DVS hvis det er to ie vinduer man åbner, så har det nye man åbner samme sessionvariabler på serveren ..

Og så er du faktisk nødt til at lave det med en guid.. altså en lang streng med tal og bogstaver, som browseren har med som querystring på alle sider..

Så kan du se forskel på hvert enkelt vindue
Avatar billede foe Nybegynder
17. juni 2010 - 14:53 #3
Jeg ville hellere overveje om det er hensigtsmæssigt at man kan have flere forskellige sessioner i flere forskellige vinduer?

Og så måske lave systemet om?

Har du kigget på Global.ASA omkring "online brugere"?