Avatar billede kkaen Nybegynder
28. maj 2010 - 09:15 Der er 1 løsning

Vise udtræk fra mysql inde i html

Jeg har en mysql-database, hvorfra jeg udtrækker tekst-strenge. Disse strenge sætter jeg så automatisk ind i en html-tabel inde i en jsp-side.
Dataen i databasen indsættes også i databasen via en form på en jsp-side (dataen kan også modificeres herfra).
Problemet er, at når jeg har en lang streng, så virker det fint. Når så strengen et sted i sig har et linieskift, og jeg så forsøger at generere html, så vises der bare en hvid skærm i browseren. Jeg har prøvet at rette i strengen i databasen, så den ikke indeholder linieskiftet, og så vil browseren gerne vise udtrækket.

Hvis linieskiftet stadig er i strengen, så vises siden som sagt ikke i browseren. Html-kilden i browseren viser den rigtige tekst, og hvor linieskiftet er i strengen, der er der også et fysisk linieskift i html'en. Kan dette være noget af forklaringen? Et linieskift skulle blive gemt i mysql-databasen, og udtrækket skulle være '\n' - kan dette have noget med problemet at gøre?
Jeg har prøvet at putte <p></p> rundt om strengen, men resultatet bliver det samme.
Avatar billede kkaen Nybegynder
28. maj 2010 - 10:25 #1
Her var løsningen:

String sourceSequence=System.getProperty("line.separator");
String targetSequence="<br>";
                            text=text.replace(sourceSequence.subSequence(0, sourceSequence.length()-1), targetSequence.subSequence(0, targetSequence.length()));