Avatar billede caspersn Nybegynder
27. maj 2010 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge? Optage tv, "streame" via www til PC i kolonihavehus

Hej - her er jeg helt blank, så jeg har brug for din hjælp.

Jeg har som så mange andre 1000 tv kanaler i min lejlighed. Og kun DR1 og TV2 (stortset) i mit kolonihavehus.

Mit ønske er at kunne optage programmer på fx tv3 i lejligheden og så sende det via nettet til mit kolonihavehus. Jeg har en stationær PC i lejligheden og en bærbar i huset - og internet begge steder.

Hvordan gør jeg det?

Mvh
Casper
Avatar billede caspersn Nybegynder
27. maj 2010 - 23:01 #2
Tak, det ser spændende ud. Kan man sætte en harddisk til så jeg kan optage tv?
28. maj 2010 - 06:22 #3
Hmmm... Jeg kan kun henvise til artiklen i #1 ...
Avatar billede caspersn Nybegynder
28. maj 2010 - 10:02 #4
Hmm... Er det ikke en harddisk optager de skriver om?
- og linket til So ein ding kan jeg ikke spille på min pc :-( og heller ikke finde som podcast til min iphone...
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
29. maj 2010 - 07:39 #5
Jeg har en Slingbox Classic herhjemme og det er fantatisk smart.
Billedet kan ikke blæses op på en 32" men på en pc er det fin kvalitet.

Jeg købte min på e-bay til ca. 500 kroner.
Jeg kan se, at det kniber med at finde dem - og at den hedder Solo i dag og kan købes for 80 pund:
http://shop.ebay.co.uk/i.html?LH_BIN=1&_nkw=slingbox&_sc=1&_sop=2&_trksid=p3286.c0.m301
Avatar billede caspersn Nybegynder
29. maj 2010 - 22:57 #6
Det lyder spændende. Mange er begejstret for slingsbox'es... Jeg kan dog ikke blive helt klog på hvad de kan. Primært skal den kunne sende mit kabeltv via www til mit kolonihavehus - det tror jeg de kan. Men jeg kunne også godt tænke mig at kunne bruge den til at optage med, altså kunne programmere den lige som en gammeldags vhs-maskine eller en harddiskoptager. Også kunne streame (eller lign) optagelsen over nettet til mit lille hus. Kan man det med en slingbox?

En anden vej jeg overvejer at gå er Orb, et prg installeret på min PC i lejligheden. Her tror jeg at jeg kan optage os sende det jeg gerne vil se, men her har jeg to problemer. 1. tror en PC bruger langt mere strøm end en slingbox eller lign. 2. Kan ikke få Orb til at fungere ordentligt - få en Java-error :-(

Hvad er den bedste løsning? Andre muligheder?
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
30. maj 2010 - 00:24 #7
Slingboxen bruger 10-15 watt - en pc op til 30 gange så meget.
Jeg vil helt sikkert købe en Slingbox.

Send mig en personlig besked, så kan jeg lige lave adgang til dig på min, så du kan se den "in action".

MVH
Avatar billede caspersn Nybegynder
27. januar 2011 - 09:20 #8
Tror ikke tiden er inde til at løse mit problem. Overvejer at købe en bluetinum DVB-C boks i lejligheden og så optage udsendelser der på en ekstern HDD som jeg kan tage med ned i huset og afspille - men ellers tak for hjælpen