Avatar billede t-rex Nybegynder
27. maj 2010 - 15:15 Der er 2 kommentarer

sende mail med php

Hej der ude...

jeg har et lille problem med en lille stykke kode jeg har skrevet.

ini_set('sendmail_from', $bruger[0]['email']);

da jeg lavet dette lille nyhedmodul lå det på en windows server hvor alt virket men nu er den flyttet over på en debian server i stedet for og nu virker det ikke mere.

det der skal ske er at de mails som bliver sendt fra systemet skal ændre email adresse til det som bruger nu har så det ser ud som om det er sendt fra hendes / hans mail men kan ikke lige se hvad der skulle gøre at det ikke virker.

Hvis i skal bruge mere kode skal i bare sige til.
Avatar billede aners Nybegynder
27. maj 2010 - 17:06 #1
mail($modtager, $emne, $indhold, 'From: ønsket@afsender.com');
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. maj 2010 - 02:42 #2
$afsender = ""; //Den, der skal stå som afsender
$emne = ""; //Det der skal stå som emne
$body = ""; //Indholdet

$headers = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "From: dig <din@mail.dk>";

mail($afsender, $emne, $body, $headers);

Nu har jeg godt nok lige smidt den i et andet emne også - men kan du ikke selv ændre i variablerne ;) ?

Nu kan du bruge HTML i mailen - det er sat via headers, hvor du også kan ændre charset.

Held og lykke.