Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave en forespørgsel om til en tekststreng på flere linier.

Jeg har en forespørgsel, jeg ønsker skal laves om til en tekststreng.

Forespørgslen kan indeholde et antal poster fra een til i princippet uendeligt.

Et udtræk kan f.eks. være:

Tagventilator: Anlæg ID: 41, fabrikat: , type:
Kanalventilator: Anlæg ID: 51, fabrikat: Lindab, type: 212-110
Boksventilator: Anlæg ID: 4, fabrikat: Exhausto, type: 1211-110
Ventilationsanlæg: Anlæg ID: 3, fabrikat: Lindab, type: 12-10-21

Forespørgslen ser således ud i SQL:

SELECT [tblAnlaegstype].[Anlaeg] & ": " & "Anlæg ID: " & [Anlaeg_ID] & ", " & "fabrikat: " & [Fabrikat] & ", " & "type: " & [Type] AS Anlaeg_kunde
FROM (tblKunde LEFT JOIN tblAnlaeg ON tblKunde.Kunde_Id = tblAnlaeg.Kunde) LEFT JOIN tblAnlaegstype ON tblAnlaeg.AnlaegsType = tblAnlaegstype.Anlaegstype_ID
GROUP BY tblKunde.Kunde_Id, [tblAnlaegstype].[Anlaeg] & ": " & "Anlæg ID: " & [Anlaeg_ID] & ", " & "fabrikat: " & [Fabrikat] & ", " & "type: " & [Type], tblAnlaeg.AnlaegsType
HAVING (((tblAnlaeg.AnlaegsType)>0));

Det jeg ønsker er at udtrækket i princippet laves om til en tekst, jeg siden kan indsætte i et notatfelt. Det skal så være meningen, at der efter hver post laves en ny linie i notatfeltet.

Er der nogen, der har en god ide?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 22:40 #1
Hvoerdan kan du vide, om et notatfelt kan rumme alle tekststrengens karakterer, når antal poster i princippet er uendeligt?
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:43 #2
Jeg skal efterfølgende eksportere data til en word-fil, så der er plads nok.
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:44 #3
Ellers vil der typisk være mellem 1 og op til måske 20 poster.
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 22:47 #4
Lav en rapport og eksporter denne til Word.
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:53 #5
Hej Mugs

Den må du lige uddybe lidt.

Jeg har i forvejen en skabelon i et worddokument, hvor jeg eksporterer fra flere queries.

Kan man eksportere fra en løbende formular eller skal det være en rapport.
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 23:08 #6
I ACC 2003:
Når du har dannet din rapport, kan du på værktøjslinien "Vis Udskrift" se et ikon for Word. Der kan du eksportere din rapport.
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 23:12 #7
Jeg har brug for at lave det i i VBA som en funktion. Det skal også være i en eksisterende word-skabelon, hvor rapporten i  skal indsættes som et bogmærke.

Giver det mening?
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 23:39 #8
Går i seng nu - vender tilbage i morgen aften.
Avatar billede mpd Nybegynder
08. juli 2010 - 13:16 #9
Har fundet svaret:

'Indsætter anlæg under bogmærke:
    Set rs1 = db.OpenRecordset("SELECT * FROM qryExpWordTilbud_Kunde_rs1 WHERE Aftale_ID = " & aftaleNr)

Do While Not rs1.EOF
    sInsertTextAtBookmark oword, "Anlaeg", Nz(rs1!Anlaeg_kunde & vbNewLine, "")
    'oDoc.Selection.typeparagraph

    'sInsertTextAtBookmark oword, "Anlaeg", Nz(Selection.typeparagraph, "")
        rs1.MoveNext
Loop