Avatar billede djmoose Nybegynder
21. juli 2001 - 17:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Point/Afstemningssystem

Jeg er ved at lave en musik hjemmeside og har bl.a. en top20 liste, oprettet i en tabel. Her kan man se numrerne, læse anmeldelsen + give en kommentar til hver enkelt sang.

Nu vil jeg også gerne have et pointsystem hvor man kan tryk på en knap og så give den sang man ønsker et enkelt point (1 point pr. dag). Brugeren skal ikke logge sig på.
Avatar billede egede Nybegynder
21. juli 2001 - 17:23 #1
Ikke for 15 point...
Avatar billede tyller Nybegynder
21. juli 2001 - 17:53 #2
Ikke for 15 poits ??? Skal man ikke hjælpe hinanden her ?? Jeg kan desværre ikke svare på dette..
Avatar billede djmoose Nybegynder
21. juli 2001 - 17:57 #3
Hvad med 45 point
Avatar billede dkjohn Nybegynder
21. juli 2001 - 18:30 #4
opret en base med numrene og et felt til at tælle stemmer i, hver gang nummeret får en stemme forhøjer du værdig af feltet med 1 så lægger du en cookie på brugerns maskine med en variabel der indeholder den dato brugeren sidst stemte.

når du så laver siden starter du med at chekke om brugeren har stemt den dag og undlader så at vise \"stem kanppen\".
Avatar billede djmoose Nybegynder
21. juli 2001 - 18:55 #5
Men de point sangen så har fået alt i alt. Bliver de så vist. Jeg regnede med du så således ud:

-STEM - (knap hvor man kan stemme)
Point= 13 (totalle stemmer hidtil)

Jeg har desværre ikke så meget forstand på det
Avatar billede dkjohn Nybegynder
21. juli 2001 - 19:07 #6
ja da, du skal bare vise værdien af feltet:

<%
response.write rs(\"point\")
%>
Avatar billede moskjaer Nybegynder
21. juli 2001 - 19:48 #7
Tag evt. et kig på http://www.duresources.com/applications/appDetail.asp?app_id=69&app_type=UltraDev, hvor du kan downloade et komplet rating-system, som med lidt tillempning kan bruges.

/Kurt
Avatar billede egede Nybegynder
21. juli 2001 - 20:51 #8
tyller -> gad ikke at lave et system for 15 point,det var det jeg mente.
Avatar billede egede Nybegynder
21. juli 2001 - 20:53 #9
djmoose -> der er også hjælp at hente når du skal tilpasse dit ratingsystem på www.html.dk under deres ASP-tutorial.
Avatar billede djmoose Nybegynder
21. juli 2001 - 21:19 #10
dkjohn>> Hvor mange point skal du have for at lave sådan en skabelon database med cookiesystem til mig?
Avatar billede dkjohn Nybegynder
21. juli 2001 - 22:05 #11
Jeg har desvære ikke tid til at lave det for dig djmoose, har selv gang i 4-5 projekter der skulle have været færdige i går :-) desuden tager jeg på ferie i morgen. Men hvis du kan vente 14 dage, vil jeg da gerne lave det for 45 point, blot du kreditere mig på din hjemmesiden.
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
13. august 2001 - 15:44 #12
Send din email så ordner jeg det!