Avatar billede Ganlik Nybegynder
25. maj 2010 - 23:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal lave en hjemmeside - og vil gerne have din hjælp :)

Hey alle sammen,

Jeg skal lave en hjemmeside, og jeg skal skal lære det hele helt fra bunden, men jeg interesserer mig for programmering så jeg er klar til at lære :)

Hjemmesiden skal indeholde:

1) Password til at komme ind på siden
2) Forum hvor folk kan skrive
3) Almen tekst

Jeg har tænkt mig at bruge

Expression Web 3

Som program til at lave hjemmesiden.

Jeg har nogle spørgsmål:

1) Har i nogle guides til Expression Web 3?
2) Hvad for nogle programmerings sprog skal jeg lære?
3) Er der nogle gode hostes?
4) Er der andre forslag til programmer til at lave hjemmesiden?

Håber i vil svare :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2010 - 00:11 #1
re 1)

Der må være noget på MS hjemmeside.

re 2)

C#

re 3)

Alle web hoteller som understøtter ASP.NET i nyere udgave.

re 4)

VWD Express Edition er gratis

(eller en masse andre hvis det ikke skal være ASP.NET)
Avatar billede Probie Nybegynder
26. maj 2010 - 08:24 #2
hej ganlik

jeg er selv igang med at lave en hjemmeside, jeg bruger php, html og css og skulle mene det kunne klare dine 3 krav.
Synes også selv det er sjovt at lege med, men php forum kræver en go forståelse af php, og den har jeg ikke helt selv fanget i nu.
og jeg bruger selv bare notepad til at lave min hjemmeside i så er jeg sikker på at jeg ikke har nogle programmer der laver om i min koder.

og det er 100% gratis :)

hilsen Kasper

ps.
min hjemmeside ligger på den her ip: 195.181.54.123, en fast ip jeg har fået lov at låne af min skole derfor ikke noget domain navn.
Avatar billede danco Nybegynder
26. maj 2010 - 09:01 #3
Når jeg laver hjemmesider bruger jeg selv HTML, CSS, PHP og så en MySQL database bagved.
Hvis du er helt ny i at lave hjemmesider vil jeg nok anbefale dig at lave det hele fra bunden, på den måde lære du langt mere end ved at bruge programmer til at gøre det for dig. Derudover har langt bedre mulighed for at forstå koden hvis noget skulle gå galt.

I praksis bruger jeg følgende metode:
Laver designet i photoshop og opdeler i passende slices. Derefter opbygger jeg det generelle design ved hjem af HTML og css divisions. Når det så er helt rigtigt og kan valideres efter gældende standarder begynder jeg at lave alt det bagvedliggende php og database. Hertil bruger jeg et IDE der hedder Netbeans og dets php plugin. Det smarte i dette er at kan udnytte PHP som objektorienteret sprog og samtidig hjælpes du til at overholde gyldig syntaks.
Netbeans er gratis og kan downloades ved en simpel søgning på google.
Jeg vil give probie fuldstændig ret i at forum opbygning kræver en god forståelse for PHP og MySQL generelt. Men dermed ikke sagt at der ikke findes gode opensource systemer rundt om på nettet som du kan gøre brug af.

Jeg håber at du kunne bruge det til noget og held og lykke med dit projekt. Hvis der skulle opstå problemer undervejs i din opbygningsfase findes der jo mange hjælpsomme mennesker herinde (:
Avatar billede Ganlik Nybegynder
26. maj 2010 - 13:12 #4
Hey og tusind tak for svarerne :)

Jeg tror at jeg sætter mig ind i PHP, HTML og CSS. Har i en PHP guide?

Jeg håber at Expression Web kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg glæder mig til at komme i gang.

Tak for hjælpen! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2010 - 15:02 #5
Expression Web er nok ikke det rigtige valg til PHP !
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2010 - 15:03 #6
Der er en bazillion PHP tutorials paa nettet.
Avatar billede danco Nybegynder
26. maj 2010 - 18:14 #7
Generelt vil jeg sige at php.net har hjulpet mig gennem mange problemer og har lært mig meget.
Derudover vil jeg sige at hvis du ikke har planer om direkte at tage en uddannelse indenfor området vil den bedste måde at lære det på nok bare komme i krig.
Men jeg vil nok sige at det vil være en fordel for dig at have HELT styr på HTML og CSS før du går i krig med PHP.
Avatar billede playnice Nybegynder
27. maj 2010 - 01:12 #8
Jeg startede med denne bog
http://www.libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/introduktion-til-php-mysql-og-apache/?cHash=3c6a2ea185

der er der en god guide hvor du laver et forum,kalender,login,mailliste der er også en intro til en webshop.

Mvh. Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2010 - 01:28 #9
Bemærk dog at der er sket meget i PHP siden version 4.2 !
Avatar billede Probie Nybegynder
27. maj 2010 - 07:57 #10
her har du en på dansk der hjalp mig lidt igang:
http://www.phpartikler.dk/

og en anden en jeg har brugt rigtig meget:
http://www.w3schools.com/php/default.asp

hilsen Probie
Avatar billede Ganlik Nybegynder
27. maj 2010 - 09:01 #11
Hy igen :)

Bogen playnice foreslår, er en google-ebog, så jeg behøver ikke betale for den, og den ser god ud.

Men den er PHP vers. 4.2 , så kan den stadig bruges?

Tusind tak for de andre indlæg også :)
Avatar billede playnice Nybegynder
29. maj 2010 - 14:54 #12
ja den kan stadig bruger bemærk dog #9