Avatar billede saudoo Nybegynder
25. maj 2010 - 15:16 Der er 11 kommentarer

Ændret root namespace giver problemer

Hej eksperter,

Jeg ved faktisk ikke om det er fordi jeg har ændret mit root namespace, at fejlen opstår - men bøvler gør det i hvert fald og jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Jeg sidder med de nyeste version af Visual Studio, altså 2010-udgaven.

Jeg oprettet et nyt webside som jeg kaldte for "CMS og Library". I dette projekt importerede jeg mit Class Library jeg har kaldt for uproClass. Da jeg syntes navnet på projektet(CMS og Library) var lidt underligt som .dll fil, valgte jeg at ændre mit RootNamespace og projektnavn, til "uproCMS", under projektet Properties punkt. Ydermere har jeg skabt reference til uproClass i uproCMS projektet.

Når jeg kører det lokalt virker alt perfekt.... problemet er bare, at når jeg kompilerer og smider indeholdet op på serveren, begynder siden at brokke og første fejl der kommer er følgende:

Could not load type 'uproCMS.Global_asax'.

Det er vel at mærke på alle filer hvor fejlen optræder. Jeg har sikret mig at uproCMS.dll er med i "bin" mappen når jeg ligger siden op... Jeg er bange for at det måske er en begynderfejl, da dette er første gang jeg prøver at sammenkæde to projekter og ændre på root namespaces mv. :P

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. maj 2010 - 21:56 #1
Tjaaa tjoo først en lille primer på namespaces, sådan at du bruger dem rigtigt: http://en.csharp-online.net/CSharp_Coding_Solutions%E2%80%94Namespaces

Mit råd er at starte forfra og så begynde korrekt, du bør som udgangspunkt altid undgå at kalde noget 'og'. Du bør nok oprette en solution med det fulde navn som upro? Hvad er upro en forkortelse for?

Herefter bør du oprette et webprojekt som du navngiver CMS hvis navn dette giver mening. Højreklik på properties og sæt default namespace til whatever upro nu end er, slet herefter den autooprettede .aspx

Opret et class library projekt mere og kald dette for Library (hvis dette giver  mening) brug igen en korrekt namespace navngivning (det samme som i dit webprojekt)

Nu har du en solution med 2 projekter og en god start :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
25. maj 2010 - 22:24 #2
Jaeh, jeg tænkte nok den var med den på. Jeg håbede bare at jeg kunne undgå at skulle oprette al koden forfra.

Upro står for uprofessionel... Altså bare noget som jeg ikke skal have penge for. :P

Jeg prøver det andet - smidt er svar så du kan få dine points.

Og så tak for din hjælp. :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. maj 2010 - 10:03 #3
Spørg bare løs, det er faktisk et interessant emne som sjældent får den opmærksomhed det burde. Man kan spare sig selv for mange problemer, hvis man sammensætter sine namespaces korrekt.

Vi lader spørgsmålet stå åbent 10-14 dage, så kan du bare skyde løs :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
26. maj 2010 - 11:05 #4
Fedt, takker. Jeg giver mig i kast med det du skrev til mig, så vender jeg tilbage om det stadig skulle give lidt problemer. :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
26. maj 2010 - 18:48 #5
Hrmpf... Det ser ikke ud til at jeg kan få skidtet til at gøre som jeg vil have det til.

Ydermere har jeg prøvet blot at lave et nyt Website (ikke Project), som jeg så har buildet og derefter published. Dette website har kun lidt routing i sin - og en Response.Write() sætning til at udskrive noget.

Det er somom, at ligegyldigt hvad jeg gør så brokker siden sig. Nu er det er en god gammel fejl, jeg heller ikke ved hvorfor kommer.

<%@ page language="VB" autoeventwireup="false" inherits="_Default, App_Web_0w5dghb1" %>

Og ja undskyld, det blev altså en VB side i denne omgang. :P

Det kan være jeg skal have fat i min udbyder? Eller ved du hvorfor dette sker? Jeg har læst noget onlinge på lidt ældre fora, at det havde noget at gøre med nogle midlertidige filer. Jeg har bare ikke adgang til serveren jeg smider siden op på - og det kører perfekt på min lokale maskine! :\
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. maj 2010 - 19:38 #6
hmm hvad .Net version kører du med? Og er du sikker på at webhotellet understøtter det?
Avatar billede saudoo Nybegynder
26. maj 2010 - 20:56 #7
Den nyeste, .Net 4. Og ja. Jeg har endda været igennem en masse bøvl, for at kunne aktivere det på mit webhotel:
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.1

Ydermere har jeg også prøvet det af på en anden Windows server. Kan der monstro være noget som forsager at min version af Visual Studio laver nogle korrupte kompilerede versioner... eller noget lignende?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. maj 2010 - 10:38 #8
Nej det kan jeg ikke tro.

En anden ting.. Er det 100% sikkert at webapplicationen på webhotellet er sat op som en Application og ikke bare en Webfolder?
Hvis ikke den enables som Application så dur Global.asax ikke !
Avatar billede saudoo Nybegynder
27. maj 2010 - 14:42 #9
Arh men... Nu tror jeg måske jeg ved hvorfor fejlen er opstået - gennem de sidste 90 dage.

Jeg har installeret en udvidelse til Firefox, som hedder FireFTP. Denne fungerer som et FTP-program, man kan bruge direkte i browseren. Jeg skulle lige sidde og uploade et billede igår, som konstant var korrupt. Til sidst uploadede jeg det direkte i filbrowseren i Windows. Det virker til at FireFTP har korruptet mine filer, når jeg har lagt dem op... Typisk!

Jeg har lige prøvet hurtigt med en lille webside - og den virker nu. Krydser fingre og prøver med mit (nyligt oprettede) website med ændrede namespace.
Avatar billede saudoo Nybegynder
27. maj 2010 - 15:42 #10
Yes du, det virkede! Det er typisk med sådan nogle fejl. Nå men i det mindste fik jeg da håndteret mit projekt bedre... :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
19. april 2011 - 21:44 #11
Janus, giv mig et svar som tak for hjælp. ;)