Avatar billede EJ6400 Nybegynder
24. maj 2010 - 21:55 Der er 5 kommentarer

Hjemmegruppe

HJÆLP! Kan det lade sig gøre at oprette en hjemmegruppe mellem Windows XP og Windows 7 og i så fald HVORDAN?
24. maj 2010 - 22:15 #1
Velkommen til E. ...

http://www.helgec.dk/vistanet.html ?
Avatar billede Rune Sommer Mester
16. september 2010 - 17:07 #2
Helge C er blevet for gammel - synes han selv. så link til hans hjemmeside virker ikke længere.
Jeg sidder stadig med min xp home og en 7'er home vistnok. Netværks/fildeling imellem disse computere ? hvordan??
Avatar billede tejoha Nybegynder
23. september 2010 - 13:44 #3
Ja det vil jeg også gerne vide.
Og det link som Karise_larry har sat ind virker ikke ;(
Avatar billede Rune Sommer Mester
23. september 2010 - 18:13 #4
Jeg fandt egentlig en relativ let løsning på youtube.

Først forsøgte jeg at dele harddiskene på Win7 som jeg plejede at gøre i XP - altså med rettigheder og sikkerhed til "alle".
Derefter synes jeg stadig ikke det virkede. Netværksnavn er på begge computere ens, og jeg kunne godt se den anden computer. Bare ikke få adgang til mapperne.
Så fandt jeg nedenstående video på youtube - og ved at gøre det han viser (pretty obvious når man først har set hvad han gør), er der nu fuld adgang til Win7 mapperne fra min XP. Jeg synes ikke jeg kan få det til at fungere modsat vej - men jeg har også "kun" en WinXP home edition.

Kig på videoen og sig, om det virker for dig også :)

http://www.youtube.com/watch?v=-LJySkK3E8o
28. juli 2011 - 18:37 #5
Skal du vide mere ? Efter ~1½ ÅR !!!