Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 ting med MySQL

Hej

Jeg har et lille, lidt mærkeligt, problem. Hvis jeg har et textarea i html som indeholder backslash (\) og jeg submitter det sådan at det skal skrives ind i min MySQL database så fjerner den backslash. Den kommer ikke med nogen fejl, den fjerner dem bare - forwardslash (/) virker derimod fint. Hvorfor gør den det - og hvad kan man gøre for at den ikke gør dette?

En anden ting. Kan det med MySQL lade sig gøre at escape sig fra reserverede ord som "by" for eksempel. I access kan man jo skrive "[by]" i sql-sætningen og så kan man godt bruge dette ord. Findes der en tilsvarende metode med MySQL?

\Dan
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2010 - 17:33 #1
MySQL bruger \ til at escape med.

'\'' er en enkelt dap.

Du kan enten dublere \ saa du bruger 'Dette er en \\ som virker' eller lave det rigtigt og bruge parameters.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2010 - 17:34 #2
MS [by] er MySQL `by`

bemaerk haeldningen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 17:57 #3
Hej Arne!

Mange tak for hjælpen! Det var lige det der skulle til for at løse problemet!

Smid et svar for point!

\Dan
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2010 - 18:11 #4
svar
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 18:15 #5
tak for hjælpen!