Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 16:34 Der er 12 kommentarer

Brug af maskines Ram

Novice spørgsmål til eksperterne

Jeg har købt en ny ny laptop med 4 MB ram of Windows 7 På skrivebordet lagde jeg en gadget ud der viste for brug af cpu og ram.  På skrive bordet jeg jeg nogle få ikoner link til bla Eksperterne Når jeg starter op er vises der 2 % forbrug af cpu men 41% forbrug af ram det sidste han jeg se passer hvis jeg går ind i systemoplysninger.  Alle andre programmer henter jeg fra startruden.  Neders på proceslinien er der til højre små ikoner for trådløstnetværks forbindelse, fejssøgnings fane Norton og strømforsyning og højtaler.  Kan og hvor dan formindsker jeg forbruget at Ram  og hvad er årsagen til det halvforbrug.

mevh

neroes
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2010 - 17:25 #1
Det kan være dit grafikkort snupper lidt at hukommelsen.
Hvilket mærke og model er der tale om?
Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 17:36 #2
Kære John

Det er en Medio Akoya MD 98330

mvh

neroes
Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 18:31 #3
John

Bruges der Ram når ikonerne ligger i start ruden kontra på skriveborder

mvh

neroes
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2010 - 18:53 #4
#3 Ikke mere end hhv skrivebord eller startmenu.

Vedr. #1 så har den model Intel® HD Grafikkort, hvilket vil sige at det er onboard grafik, som tager af systemram når det har behov for det.

Hvis du er heldig (det er ikke på alle modeller man kan) kan du i BIOS nedsætte den mængde ram grafikkortet max. må bruge.
Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 19:09 #5
John

Så er det der hvor jeg som novice står af og er på herrens mark.

DET FØRSTE FORSTÅR SOM AT DET ER UDEN BETYDNING HVOR IKONER ER PLACERET ?  PÅ SKRIVE BORDET ELLER I START RUDEN.  DET JEG BLOT IKKE HELLT FORSTÅ ER HVOR PRÆCIST KEN MAN REGNE MED RAMFORBRUGET.OG KAN DET SCARE SIG AT ØGE DETTE ? pT VED JEG IKKE OM DET KAN?
dET MED BIOS ER REN SORT SNAK FORDI JEG IKKE ER BEKENDET MED HVAD DET BETYDER AT NEDSÆTTE DETTE TILLIGE MED KONSEKVENSERNE HER AF.

mvh

NEROES
Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 19:49 #6
jOHN

JEG HAR FÅET INSTALLERET MASKINEN MED 32 BIT HVAD SÅ DET BETYDER  KONTRA 64  DER ER EN CD RECOVERY MED BÅDE 32 0G 64 HVAD ER BETYDNING OM JEG KØRER 32 ELLER 64 ???
MVH

NEROES
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 20:50 #7
Ja og de store bogstaver virker også. Gør ikke læsning lettere.
Kun en oplysning.
24. maj 2010 - 21:01 #8
<neroes>: Skal vi også lære dig hvad [CapsLock] tasten på tastaturet bruges til ? *S* ...
Avatar billede neroes Nybegynder
24. maj 2010 - 21:03 #9
NO IDENTITET ?

DET VILLE HAVE BEDRE OM DU VAR KOMMET MED ET KONSTRUKTIVT BUD OG IKKE EN IRRELEVANT INKOMPETENT BEMÆRKNING DET VILLE HAVE SPARET ALLE FOR UNØDIG BRUG AT TID.
MVH
NEROES
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 21:07 #10
Skrev ikke det for at nedgøre på nogen måde. Kun for at oplyse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2010 - 21:19 #11
Tak 220661.

Slå Caps Lock fra. Store bogstaver på nettet opfattes som at råbe, og jeg er ikke døv ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2010 - 12:54 #12
BIOS: Se i din maskines manuel, hvordan du går i BIOS (typisk en tastekombination, lige når du tænder PC´en.)

Du kan sagtens komme til at pille i BIOS, så din PC ikke længere vil starte op... - men du har heldigvis også muligheden for at vælge "standardindstillinger", så laver du lort, kan du altid nulstille den igen.

Og ja, det har betydning om du kører 32 eller 64bit versionen af Windows. 32bit versionen forstår og acceptere kun lidt over 3GB RAM ialt, mens 64bit versionen kan bruge det hele.

Til gengæld skal du passe på, hvis du har ekstern hardware - det er ikke al hardware der er lavet 64bit drivere til.