Avatar billede masteraaen Novice
24. maj 2010 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i opret bruger (asp)

Hej.

Er der nogen, der kan gennemskue, hvorfor jeg får følgende fejlmeddelelse i et forsøg på oprettelse af en ny bruger i en database?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.
/OpretBruger.asp, line 42

Koden:

<%
If Request.Form("Action") = "Opret" Then

' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/db/BrugerData.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into Logins (Username, "
strSQL = strSQL & "Password, "
strSQL = strSQL & "Firmanavn, "
strSQL = strSQL & "Adresse, "
strSQL = strSQL & "Postnummer, "
strSQL = strSQL & "By, "
strSQL = strSQL & "Telefonnummer, "
strSQL = strSQL & "CVR-nummer, "
strSQL = strSQL & "Branche, "
strSQL = strSQL & "Navn, "
strSQL = strSQL & "Email) values("

strSQL = strSQL & "'User', 'Pass', 'firma', 'adresse', 'postnr', 'by', 'telefon', 'cvr-nr', 'branche', 'navn', 'email')"
'response.Write(strSQL)
Conn.Execute(strSQL)

End If
%>

Jeg har været inde i databasen og alle datatyper står til tekst og required=no og allow Zero=yes.
Avatar billede softspot Forsker
24. maj 2010 - 16:26 #1
Jeg vil tro det er fordi By er et reserveret ord, du kan prøve at skrive [By] i stedet.
Avatar billede softspot Forsker
24. maj 2010 - 16:26 #2
Muligvis samme problem med password (men så skulle kuren være den samme)...
Avatar billede masteraaen Novice
24. maj 2010 - 16:51 #3
Fantastisk - og så var der også minustegnet i CVR-nummer... er nu ændret til CVRnummer... :-)

Mange tak for hjælpen. *Smid et svar :-)
Avatar billede softspot Forsker
24. maj 2010 - 17:03 #4
Velbekomme :-)