Avatar billede the_hoff Nybegynder
23. maj 2010 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup ad DVD'er

Hej

Jeg har netop erhvervet en Qnap219P NAS-server og et appleTv som er hacked med atvFlash. Meningen er så at jeg vil lægge hele min dvd-samling ind på NAS-serveren, således jeg kan pakke dvd'erne væk.

Sådan en dvd fylder jo ca. 7 GB med menuer og det hele. Jeg vil gerne rippe dvd'erne med danske undertekster, så de bare kan afspilles direkte som en videofil (.avi eller whatever). Men altså hvor underteksten automatisk er på filmen.

Det er mega besværligt med dvd-menuerne når man sidder og fedter rundt med apples lille fjernbetjening. Det ville heller ikke gøre noget, hvis filmene fyldte lidt mindre end 7 gb, men kvaliteten skal helst være god alligevel. Og lyd i surround sound self.

Hvilke programmer kan bruges i denne sammenhæng?
23. maj 2010 - 15:29 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2010 - 17:14 #2
DVD rip eller kopi, Hvilket freeware?
Avatar billede the_hoff Nybegynder
23. maj 2010 - 19:07 #3
Linket der er giver helt sikkert svaret, men det ser vildt uoverskueligt ud.

Jeg vil rippe en dvd og konvertere indholdet til en enkelt videofil (.avi feks eller det der nu er bedst) Filen må stadig gerne fylde 3-7 gb for en almindelig film.

Lyden skal være i surround sound og der skal være mulighed for at vælge en af underteksterne fra dvd'en, som så er fast på filmen. Håber i forstår...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 01:20 #4
Ja. Kan ikke hjælpe dig yderligere. Resten må du selv finde ud af.
Avatar billede the_hoff Nybegynder
05. september 2011 - 19:03 #5
Skal lige have lukket mine tråde (bedre sent en aldrig). Kan du ikke skrive et svar så jeg kan give dig point?
Avatar billede the_hoff Nybegynder
05. september 2011 - 19:07 #6
Jeg tåger. Tak for hjælpen