Avatar billede klovnefisken Nybegynder
23. maj 2010 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

højde problem med DIV

hej
jeg er løbet ind i et problem jeg ikke kan løse i mit layout. jeg bruger WAMP server så jeg kan ikke vise mit layout, men jeg kan vise et eksempel der er meget lig med
http://www.stichpunkt.de/css/4-box.html
det der er mit problem er at jeg gerne vil kunne vide højden på center div "den med koden i!"(den har i mit design AUTU højde)
så jeg kan sætte en div mere under "Hauptmenü og Zweitmenü" og der vil jeg lave nogle forskellige "reklame banner" dels til sider i min egen websted og 1-2 google adsense reklamer, men for at kunne udvælge dem der er plads til skal jeg vide hvor høje de divs er

håber der er nogen der kan hjælpe mig
M.V.H. Bruno
Avatar billede caspersch Nybegynder
23. maj 2010 - 11:02 #1
Hvis jeg forstår dig ret vil du kende højden på det <div>-tag med koden i? Hvis det ikke har en fast højde, så vil den ændre sig når man ændre på browserens vindue.

Se det her eksempel:

http://www.webmaster-talk.com/javascript-forum/20364-getting-div-height-using-javascript.html

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
23. maj 2010 - 11:26 #2
ja det er meget lig med
ja hvis jeg kan se hvor høj mit center felt er , så kaj jeg da beregne hvor meget højt mit højre og venstre felt må være
jeg har 2 div i begge sider
eks i venstre er der en div id="menu" med fast højde og en div id="extra_V" med auto højde , og de 2 skal jeg gerne have til at blive samme højde som center div,
jeg er ikke den stærkeste til javascript endnu, men er lige begyndt på at læse noget om det
men denne kode ser brugbart ud
document.getElementById(DivID).clientHeight
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 12:02 #3
jeg har selv brugt dette billede til at finde mål via javascript
[IMG]http://i48.tinypic.com/1pymgi.gif[/IMG]
Avatar billede zips Juniormester
23. maj 2010 - 12:55 #4
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
23. maj 2010 - 19:33 #5
takker for de brugbare svar
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
23. maj 2010 - 19:34 #6
xx