Avatar billede pernille_t Nybegynder
23. maj 2010 - 08:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Validering af php 5.2.12

Jeg har programmeret en side i php. Jeg får rigtig mange fejl når jeg validerer på w3schools.
Jeg har fået fortalt, at php ikke kan valideres i forhold webstandarderne på w3schools???

Er der nogen, der ved noget om det, og evt. har en kilde på det, for jeg kan ikke finde det :(
Jeg håber, at der er en, der kan hjælpe :)
Avatar billede keysersoze Guru
23. maj 2010 - 10:15 #1
PHP fungerer på serveren og HTML på klienten - og jeg går stærkt ud fra at det er din HTML du validerer da din PHP ligger "gemt" på serveren og ikke kan ses udefra og derfor er det også din HTML du skal have rettet op på og ikke din PHP. Det kan selvfølgelig være at du skriver noget HTML med din PHP så problemet ligger i PHP-koden, men det er stadig HTML-delen du skal have rettet op på. Validatoren hos w3 kan ikke se, og er også ligeglad med, om sidens HTML kommer fra en ren HTML-kilde eller fra PHP.

Så sørg for at få rettet op på din HTML - validatoren fortæller faktisk ret godt hvilke fejl du har (men ret én fejl af gangen startende fra toppen da rettelse af en fejl let kan løse flere af de underlæggende) og kig også lidt både på w3schools og w3 hvis du ikke kender tilstrækkeligt til HTML-standarderne. Har du specifikke spm så kom med nogle eksempler eller et link - vi kan ikke gætte os til noget uden mere info.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:22 #2
Lukketid?