Avatar billede deamill Nybegynder
22. maj 2010 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Upload fil

Hej,

Er der nogen som ahr et simpelt eksempel på hvordan jeg uploader en fil til en folder?

Er det muligt at gøre så den ikke overskriver evt. eksisterende filer?

/Kenneth
Avatar billede playnice Nybegynder
22. maj 2010 - 22:31 #1
Hej Kenneth

jeg har selv brugt denne ;-)

http://www.webfilebrowser.com/

Mvh. Henrik
Avatar billede playnice Nybegynder
22. maj 2010 - 22:34 #2
Avatar billede deamill Nybegynder
22. maj 2010 - 23:09 #3
Hej, jeg har kigget på dine links, og i det sidste står der bl.a. det her i filen:

' ****************************************************
' Change the value of the variable below to the pathname
' of a directory with write permissions, for example "C:\Inetpub\wwwroot"
  Dim uploadsDirVar
  uploadsDirVar = "d:\inetpub\webmailasp\database\tempUploads"
' ****************************************************

Øhhh "uploadsDirVar", jeg aner jo ikke den faktiske placering hos udbyderen?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 11:57 #4
Har du prøve med server.mappath så?

á la det her:

uploadsDirVar = server.mappath("/")

dette uploader filen til samme mappe som scriptet er i...
Hvis det skal uploades til den overordnede mappe er det:

uploadsDirVar = server.mappath("../")
- og hvis der skal gåes et niveau op og uploades til en anden folder er det:
uploadsDirVar = server.mappath("../din_mappe")
- og hvis der skal uploades til en folder i den folder hvor scriptet er så er det:
uploadsDirVar = server.mappath("/din_mappe")

I øvrigt ville det nok være en meget god idé at køre et fso-script på om mappen eksisterer inden...

\Dan
Avatar billede deamill Nybegynder
29. marts 2011 - 07:13 #5
lukker