Avatar billede trillebjoern Nybegynder
20. maj 2010 - 13:34 Der er 1 kommentar

Hjælp til kontakt/opsætning af Cisco 1700 Series Router

Jeg har fået anskaffet en Cisco 1700 Series Router og skal på en eller og anden måde i kontakt med den, plus jeg skal finde ud af hvordan jeg konfigurerer den med de rette indstillinger osv.

Er der nogen der enten kan assistere mig i det, eller kender til en side (helst på dansk) som viser det step by step?
For jeg har været inde på Cisco's hjemmeside og ledt efter noget, men synes det der er derinde det forvirrer mig mere end det gør gavn.
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. maj 2010 - 20:32 #1
https://www.cisco.com/en/US/docs/routers/access/1700/1710/software/configuration/guide/1710swcg.pdf

Læs fra side 20 og ned. Det er desværre på engelsk.
Du skal nok bruge et konsolkabel ( http://itknowledgeexchange.techtarget.com/cisco/what-is-a-cisco-console-cable/ ) Medmindre den allerede er sat op til at tillade adgang via ethernet kabel.
Så skal du bruge hyperterminal, som beskrevet til at få adgang til routerens operativ system. Herefter skal du konfigurere de forskellige ethernet interfaces.