Avatar billede reddevil Nybegynder
20. maj 2010 - 00:21 Der er 1 kommentar

Mouseover for nested div tags

Hej.

Jeg har et lidt specielt problem.
HTML tillader ikke nested a-tags, så jeg forsøger at lave noget ligende med div, men indtil videre uden held.

Tag følgende eksempel

<div>123 <div>456</div> 789</div>

Jeg vil gerne opnå følgende effekt:
- Når jeg kører cursoren over 123 så bliver både 123 og 789 understreget, men ikke 456.
- Når jeg kører cursoren over 456 så bliver 456 understreget, men ikke 123 og 789.

Jeg har forsøgt med noget CSS, hover-tags og onmouseover, men det er ikke lykkedes mig endnu.
Løsningen behøves ikke nødvendigvis være med div-tags.
Avatar billede olebole Juniormester
20. maj 2010 - 09:39 #1
<ole>

Det kan du ikke løse med CSS alene. Du bliver nødt til også at bruge java script:

<style type="text/css">
a,
a:visited {
    color: #000;
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    text-decoration: underline;
}
span {
    cursor: pointer;
}
</style>
<script type="text/javascript">
function underLine() {
    for (var i=0,j=arguments.length; i<j; i++) document.getElementById(arguments[i]).style.textDecoration = "underline";
}
function cancelUnderLine() {
    for (var i=0,j=arguments.length; i<j; i++) document.getElementById(arguments[i]).style.textDecoration = "none";
}
</script>

<span id="foo" onmouseover="underLine('foo','fooBar')" onmouseout="cancelUnderLine('foo','fooBar')">123</span>
<a href="#">456</a>
<span id="fooBar" onmouseover="underLine('foo','fooBar')" onmouseout="cancelUnderLine('foo','fooBar')">789</span>

/mvh
</bole>