Avatar billede msl- Nybegynder
19. maj 2010 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Registrering af dato: Seneste ændring i række

Hej eksperter

Er det muligt at lave en funktion som automatisk angiver dags dato i kolonne K, i en given række, såfremt der sker ændringer i én eller flere celler i kolonnerne D:J?

Et eksempel:

- Dokumentet åbnes
- Der skrives "ja" i celle E5, celle K5 udfyldes automatisk med dags dato
- Dokumentet lukkes

- Dokumentet åbnes dagen efter
- Der vælges vha. datavalidering en tekst i celle D6, datoen ændres til dags dato

Altså, så må kan spore i kolonne K, hvornår en bruger af dokumentet har lavet opfølgning i en given række.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2010 - 14:44 #1
Læg denne makro i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("D:J")) Is Nothing Then
        Range("K" & Target.Row) = Date
    End If
End Sub
Avatar billede msl- Nybegynder
20. maj 2010 - 14:55 #2
Det ser perfekt ud, kan vibegrænse det til kun at fungere fra række 5 og ned?

Smid endelig et svar :)
Avatar billede jkrons Professor
21. maj 2010 - 13:28 #3
Det kan du sagtens

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("D5:J??????")) Is Nothing Then
        Range("K" & Target.Row) = Date
    End If
End Sub

Erstat spørgsmpåstegnene med den sidste række i arket (afhænger af version). I 2003 65636 i "007 1048576
Avatar billede msl- Nybegynder
21. maj 2010 - 13:34 #4
Det var præcis hvad jeg søgte, tak skal du have :)
Avatar billede jkrons Professor
21. maj 2010 - 16:13 #5
Velbekomme .-)