Avatar billede bas Forsker
19. maj 2010 - 13:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP Laserjet P4015X - fjern besked fra display

Hej

Vi har fået skiftet vedligligeholdelsessæt i en HP Laserjet P4015X. I displayet står der fortsat Udskift vedligeholdelsessæt, og den besked vil vi gerne have fjernet.
Jeg har fundet nedenståene vejledning, men når vi prøver, findes punktet NEW MAINTENANCE KIT ikke.

Men hvordan skal man så fjerne beskeden?

Reset the maintenance-kit counter

1. Turn the product power off and then on.

2. When XXX MB appears on the control-panel display, press and hold down the OK button until all

three control-panel lights flash once, and then stay on. This might take up to 10 seconds.

3. Release the OK button and press the up arrow to scroll to NEW MAINTENANCE KIT.

4. Press OK to reset the maintenance-kit counter.

Venlig hilsn
Martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. maj 2010 - 13:20 #1
Prøv med "Select" knappen i stedet for OK...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. maj 2010 - 13:23 #2
...min fejl - det er der slet ikke på 4015 modellen.

Du skal være sikker på du holder knappen nede længe nok... - du bør holde den nede mens du tænder printeren, og indtil printeren ikke skifter status længere...
Avatar billede bas Forsker
19. maj 2010 - 14:13 #3
Hej igen

Tak for dine indlæg.
Jeg har lige brugt noget mere tid på Google og har fundet frem til, at det måske kan skyldes en manglende firmware-opdatering
- se nedenstående side.

http://tinyurl.com/37bkxbk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. maj 2010 - 15:00 #4
Det lyder bestemt troværdigt... - så er det jo bare at forsøge :-) http://tinyurl.com/32f39lj
Avatar billede e-eksperten Nybegynder
24. maj 2010 - 10:54 #5
Hej Bas, afinstaller og installer printeren igen. toner til den fra 496,- her: http://www.inkpro.dk/default.asp?Action=Details&Item=2375
Avatar billede bas Forsker
26. maj 2010 - 18:29 #6
>Det lyder bestemt troværdigt... - så er det jo bare at forsøge :-)

Jeg har endnu ikke prøvet at opdatere firmwaren.

Kan man mon riscikere at gøre ondt værre ved at prøve?
Altså kan der mon opstå andre ting som pludseligt ikke virker?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2010 - 09:09 #7
Hvordan filen skulle det kunne løse et hardware problem, at geninstallere driversoftwaren? - det er jo ikke driveren der beder prínteren vise meddelelsen, men printerens interne rutiner.

Det er fint at komme med kommentarer for at få løst et spørgsmål, men når hvert indlæg (4 af 4 fra e-eksperten) følges af reklame for samme firma, lugter det mere af rendyrket reklame...
Avatar billede bas Forsker
27. maj 2010 - 15:12 #8
Efter at have læst http://tinyurl.com/37bkxbk føler jeg mig temmeligt sikker på, at det er et firmware-problem.
Jeg er dog usikker på, om der kan opstå andre og evt. værre
fejl efter opdatering af firmwaren. Men hvorfor skulle der det? ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2010 - 15:35 #9
Firmware retter jo typisk fejl... - det er relativ sjældent de indfører ny fejl, der ikke er rettet allerede.

Jeg ville bare se at få den lagt på :-)
Avatar billede bas Forsker
08. juli 2010 - 01:22 #10
Det hjalp at opdatere firmwaren og derefter følge nedenstående procedure.

Reset the maintenance-kit counter

1. Turn the product power off and then on.

2. When XXX MB appears on the control-panel display, press and hold down the OK button until all

three control-panel lights flash once, and then stay on. This might take up to 10 seconds.

3. Release the OK button and press the up arrow to scroll to NEW MAINTENANCE KIT.

4. Press OK to reset the maintenance-kit counter.

Venlig hilsn
Martin
Avatar billede bas Forsker
15. juli 2010 - 22:43 #11
Lukker.