Avatar billede bukse Nybegynder
19. maj 2010 - 09:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte et celle indhold til anden celle

Hvordan laver jeg en formel der, hvis der står noget bestemt i en celle så skal den flytte indholdet til en ny celle.

Det skal lige siges at i den kolonne der skal flyttes til kan der godt stå noget i nogle celler som ikke må overskrives.

Forklaring: Hvis der står noget i C5 skal det flyttes til B5 som er tom, hvis der ikke står noget i celle Cx skal det ikke flyttes da der så står noget i celle Bx i forvejen
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
19. maj 2010 - 10:39 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt er det så ikke bare at bruge = tegnet altså stå i celle feks B5 og indtaste = og så klikke på den celle der skal kopieres?

Eller skal excel selv kunne definere dette??
Avatar billede bukse Nybegynder
19. maj 2010 - 10:59 #2
Excel skal selv definere dette, samt det er ikke en kopi men en flytning
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
19. maj 2010 - 11:09 #3
ok der står jeg så af, så meget kender jeg ikke til excel
Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. maj 2010 - 11:15 #4
Jeg er ret ny til VBA, så flg. kan sikkert gøres med mindre kode:

Sub loopCells()
    Dim iRow As Integer 'Rækken der arbejdes med
    Dim sColum As String 'Kolonnen der arbejdes med
    Dim sColTo As String 'Kolonnen der skrives til
    iRow = 1 'Sæt hvilken række der startes fra
    sColum = "C" 'Sæt hvilken kolonne der skal læses fra
    sColTo = "B" 'Sæt hvilken kolonne der skal skrives til
    Do While Range(sColum & iRow).Value <> "" 'Så længe der er data I kolonne "læsekolonnen"
        If Range(sColTo & iRow).Value = "" Then 'Hvis der ikke er noget i vores "Skriv-til-kolonne"
            Range(sColTo & iRow).Value = Range(sColum & iRow).Value 'Skriv data fra "læse"- til "til"-kolonnen
            Range(sColum & iRow).Value = "" 'Sæt "læsekolonnen" til ingenting
        End If 'Afslut Hvis
        iRow = iRow + 1 'Forbered læsning af næste række
    Loop 'Afslut loopet
End Sub

Jeg tror ikke der er nogen måde at gøre det på uden makrokode
Avatar billede bukse Nybegynder
19. maj 2010 - 13:21 #5
Ser  fint ud men får fejlmeldingen:
Can't execute code in break mode
Avatar billede bukse Nybegynder
20. maj 2010 - 20:00 #6
lukker