Avatar billede pharlap Nybegynder
19. maj 2010 - 09:20 Der er 3 kommentarer

Dublet handlinger

Hejsa
Jeg har et excel ark hvori jeg har lavet til at indlæse 2 rapporter.

Første faneblad hedder Rapport 1
Andet faneblad hedder Rapport 2
3 faneblad har jeg døbt Dubletter
og 4 faneblad har jeg døbt Singles.

Jeg vil gerne kunne køre en macro der kigger i Rapport 1 fanebladet i kolonne K og sammenligner med faneblad 2 kolonne C.

Når den har kørt rapporten færdig vil jeg gerne have at den har kopieret alle rækker som der var dubletter til Faneblad 3 (dubletter), og kopiere resten til faneblad 4 (singles) som ikke havde nogen dubletter.

Nogen frisk bud?
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2010 - 14:51 #1
Denne makro sletter rækker i ark 1 på grundlag af data i ark2. I situationen skal man forestille sig at man har en liste, fx en vareliste, i ark1. Den består af et antal kolonner, hvor kolonne A indeholder et varenummer. Ark2 indeholder så en oversigt over varenumre, der er udgåede, eller af anden grund skal slettes fra listen i Ark1. Denne makro sammenligner de to a-kolonner, og rækker i Ark1, der også findes i Ark2 slettes.

Måske kan du selv modificerede den, så den kopierer i stedet for at slette, ellers kan jeg se på det senere hvis du ikke har fået hjælp fra andre

Sub SletRaekke()
    Dim a As Variant
    For Each c In Sheets(2).Range("a:a").Cells
        If c.Value = "" Then Exit Sub
            a = c.Value
            For Each x In Sheets(1).Range("a:a").cells
                If x.Value = a Then
                    x.EntireRow.Delete shift:=xlUp
                End If
            Next x
    Next c
End Sub
Avatar billede pharlap Nybegynder
20. maj 2010 - 15:40 #2
Hejsa og tak for svar

Jeg kigger lige på det og vender retur med point når det er..
Avatar billede pharlap Nybegynder
18. november 2010 - 13:30 #3
Hejsa..
Kan se at jeg ikke har fået lukket denne... Er du sød at smide et svar?

Beklager at der er gået så lang tid.. :O/