Avatar billede Heike Nybegynder
18. maj 2010 - 20:47 Der er 3 kommentarer

Kun specifik tal Foreach loop + Åben og luk af forme.

Hej herude!

jeg har står lige med et dobbelt spørgsmål som jeg håber i gider hjælpe mig med.

1. Jeg benytter mig af en Foreach til at lave en Control på en række textboxe hvor i der kan skrives tal. Men i de textboxe skal det kun være muligt at indtaste specifikke tal. Hvordan kan det lettest klares?

Foreach
http://www.nomorepasting.com/getpaste.php?pasteid=33022

2. Jeg har tre forme der åbnes en ad gangen(kun to vises), som det kan ses af koden kan de både åbne og gå retur uden problemer, men hvis form2 lukkes ned forbliver den i debugging mode.
Jeg har søgt og søgt og ikke fundet en brugbar løsning, så håber i kan gi mig et svar på hvad jeg gør forkert..

Form1
http://www.nomorepasting.com/getpaste.php?pasteid=33024

Form2
http://www.nomorepasting.com/getpaste.php?pasteid=33026

Mvh. Andreas
Avatar billede oneeighty Nybegynder
18. maj 2010 - 21:03 #1
1.
Du kunne evt. bruge KeyDown eventet på dine textbokse.
Du kan så håndtere hvad der skal ske eller ikke ske alt efter hvad der tastes sådan her

private void textBox1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
    if (e.KeyCode == Keys.
    {
        MessageBox.Show("Du tastede 0");
    }

2.
Jeg ville nok ikke lige have lavet det der på den måde, men da jeg ikke lige helt kan fange hvad det er du vil med det, skal jeg nok lade være med at blande mig.
For at få det til at virke dog, kan du bare bytte rundt på
  this.Close();
  Form1.Skjul.Show();

Så det bliver til
  Form1.Skjul.Show();
  this.Close();

Det burde umiddelbart virke.
Avatar billede Heike Nybegynder
18. maj 2010 - 22:01 #2
1.
Arhe ja KeyEvent er en mulighed. Glemte dog at nævne at det er en række af 27 textboxe og det vil måske blive lidt bøvlet??

2.
At flytte this.close gjorde desværre ingen forskel.
Forklaring: Jeg har 2 forme hvor der i form1 vælges én ting ud af en liste, dernæst skal form1 skjules/lukkes, men med stadig mulighed for at vende tilbage til form1. Form2 vil nu blive åbnet med en tilbage knap i bunden som kan sende en tilbage til form1.

Jeg er åben for andre forslag, dette var blot et eksempel jeg fulgte på nettet.
Avatar billede oneeighty Nybegynder
19. maj 2010 - 00:06 #3
1. Du kan vel bare bruge den samme handler til samtlige textboxe?

2. Så ved jeg ikke lige hvad der er galt, jeg kan fint skifte mellem Form1 og Form2 hvis jeg bytter om på de 2