Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 12:35 Der er 3 kommentarer

Shopping cart/indkøsvogn??

Jeg er ved at lave en hjemmeside til en veninde (i Webplus X2). Hjemmesiden skal snarest udgives, men så udmelder hun pludseligt, at hun nu gerne vil sælge sin nye cd igennem hjemmesiden.
Problemet er ikke, at hun vil sælge den, men problemet ligger i, at hun blot indenfor to uger er begyndt at bruge email!
Hun er, mildt sagt, en pc-rookie.......... ;-)
Så jeg mangler seriøst verden letteste tilgængelige shopping cart/indkøsvogn, jeg kan lægge på hjemmesiden, som hun så bagefter kan administrere alene??

Jeg tænkte jo straks på PayPal, RomanCart, Mal's o.lign., men jeg må nok indse, at det ligenu, er noget over hendes pc-niveau....

Så er der nogle af jer, der kender en meget let tilgængelig Shopping cart/indkøsvogn (gerne gratis, og som kan tage visa, electron, dankort osv))??

PS. Hurtige svar (hvis mulig selvfølgelig) ønskes gerne...

På forhånd tak... :-)
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2010 - 12:48 #1
jeg kan ikke nævne noget system, der niveau-mæssigt ligger meget anderledes end de nævnte systemer og da jeg ikke kender webplus x2 ved jeg heller ikke om der ligger specielle muligheder inden for det - men en shop-løsning er generelt en stor ting, så hvis man er bange for niveauet i standardsystemerne skal der nok laves noget specielt til dette tilfælde.

En enkelt ting i til gengæld skal i være opmærksom på er, at det under ingen omstændigheder er gratis at tilbyde betaling med de nævnte kort - det koster dels leje hos en betalingsudbyder (fx fribetaling, wannafind og dandomain), dels koster det i brug og sidst men ikke mindst koster det i oprettelse (formentlig en start-garanti på ca 10.000).
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:23 #2
Lukketid?
Avatar billede danco Nybegynder
27. juni 2010 - 15:25 #3
Hejsa,
jeg er ked af svaret kommer så sent.

Jeg har lagt et lille system op her:
http://danco.dk/exp/cart.rar

Der kan du se nogenlunde funktionaliteten. Den smarte her er at produkterne ligger en databasetabel, og derfor kan du programmeringsmæssigt lave det brugervenligt for hende at tilføje og slette produkter.

Med hensyn til betaling via ewire, paypal osv, jamen der må du nok tænke lidt alternativt. Evt. med noget mail advisering eller lign.