Avatar billede Probie Nybegynder
18. maj 2010 - 09:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

php UDEN frame

hej

jeg er igang med at lave en hjemme side i php.
http://195.181.54.132/ (nej har ikke købt den et navn i nu)

jeg har rodet en del med html og der omkring frame og tabeller... suk. jeg vil meget gerne undgå at bruge frames og tabeller på min php hjemme side men hvordan for jeg lavet to kanter så den kommer til at se nogle lunde sådan her ud: http://195.181.54.123/image/old.png

Hilsen kasper
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2010 - 09:31 #1
hvad præcis søger du? centrering af dit egentlige indhold?

<div style="width: 500px; margin: auto;">
  indhold...
</div>
Avatar billede Thunderfrog Nybegynder
18. maj 2010 - 10:07 #2
Hvis du gerne vil opbygge siden efter tabel principet, men uden at bruge tabeller. Kan en løsning være at benytte divs med absolut positionering.
Avatar billede Probie Nybegynder
18. maj 2010 - 10:08 #3
jeg vil gerne have at jeg kan ligge de 2 to sidder (Cisco billederne) forholdsvis til højre og venstre på siden og have at de har en suto size så jeg kan lave den midterste til en fast størrelse så lige meget hvilken opløsning den køre med vil den altid have en størrelse på f.eks. 1024 pixel og siderne så vil fylde resten af skærmen ud, håber det gav lidt mening?

kasper
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2010 - 10:30 #4
hvad skal der være i de to auto-size kolonner?
Avatar billede Probie Nybegynder
18. maj 2010 - 10:34 #5
der behøver sådan set ikke være noget der kan være en hvid baggrund eller det kan være et billede der går igen mange gange men det der er vigtig er at jeg kan få den midten altså overskriften, menuen og indholdet til at være en fast størrelse.

kasper
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2010 - 10:36 #6
så skal du bruge den kode jeg skrev i 1# og så lægge din baggrundsfarve/-billede i body/html.
Avatar billede Probie Nybegynder
18. maj 2010 - 10:51 #7
okay prøver lige at rode lidt rundt med det skal nok lige fortælle om det virker når jeg har fundet ud af det :p så du kan få dine point

kasper
Avatar billede Probie Nybegynder
18. maj 2010 - 11:06 #8
DET VIRKER :P mange tak skal du have keysersoze kan du ikke lige sende et svar så du kan få pointene? :P

kasper
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2010 - 11:23 #9
svar :)