Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
18. maj 2010 - 03:21 Der er 4 kommentarer

KeyDown event

Hej.

Jeg arbejder i Visual Studio og har gang i en WindowsFormApplication.

Jeg har brug for at køre et stykke kode, når jeg trykker på en tast.
Jeg prøver at benytte KeyDown event, men det lader ikke til at virke.

For at udelukke en masse har jeg lavet et helt nyt og tomt projekt og prøvet følgende:

        private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            i++;
            this.Text = i.ToString();
        }

hvor i bare er en int. Når jeg kører koden og holder en tast nede, så bliver den ved med at tælle op.

Burde den ikke kun tælle op ved hver keyDown?
Det er det samme med KeyPress event, den tæller også konstant op, hvorimod KeyUp event kun tæller op når en tast bliver sluppet..

Har jeg misforstået noget?
Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2010 - 03:48 #1
200 point er jo et meget pænt antal point.

Men har du tænkt dig selv at tage dem som i flere andre af dine spørgsmål?
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
18. maj 2010 - 05:01 #2
Det kommer an på situationen.

Bliver der lagt et svar der kan bruges, giver jeg selvfølgelig point til vedkommende.

Hvis folk har et forslag til en løsning så læg da et svar og ikke en kommentar. Så har jeg mulighed for at afgive point før jeg smutter herfra.

Jeg ved godt det ligner jeg bare selv nupper point, men hvis du kigger spørgsmålene igennem, så afviser jeg ikke svar.
Avatar billede Syska Mester
19. maj 2010 - 22:59 #3
Nej, for din Key er Down .... :-)

Du skal nok kigge på KeyPress

mvh
Avatar billede peppino Nybegynder
31. august 2010 - 14:00 #4
Det kan også skyldes at du har din keypress event på din form, men focus er f.eks. på en textbox. Den vil derfor ikke kører keypress eventet på din form, men på din textbox i stedet for. Du skal derfor bruge en anden form for keypress. Har en kode til det derhjemme, men er på arbejde pt. Så må lige poste det senere hvis du stadig mangler det.