Avatar billede laurents Nybegynder
17. maj 2010 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med validering i java script

Hej,

Følgende kode validerer fint bookfrom, men ikke bookto (2 test) - hvad er det lige jeg mangler i min kode - jeg er blevet blind og kan bare ikke finde fejlen....

function Validate(Form)
  {
    if(Form.bookfrom.value.length != 10 || !this.value.match(/^([0-3][0-9]-[0-1][0-9]-[1-2][0-9][0-9][0-9])?$/))
        {
            alert('Forkert indtastning. Til dato skal indtastes sådan her: dd-mm-åååå');
            Form.bookfrom.focus();
            return false;
        }

    if(Form.bookto.value.length != 10 || !this.value.match(/^([0-3][0-9]-[0-1][0-9]-[1-2][0-9][0-9][0-9])?$/))
        {
            alert('Forkert indtastning. Til dato skal indtastes sådan her: dd-mm-åååå');
            Form.bookto.focus();
            return false;
        }
    return true;
    }
Avatar billede hmm10 Nybegynder
17. maj 2010 - 18:42 #1
Har du et link til hele din kode? - Jeg vil gerne se, om min Firefox Fejlkonsol kan sladre..
Avatar billede laurents Nybegynder
17. maj 2010 - 18:47 #2
sorry - det ligger på en inhouse "totaltlåstindebagfirewalls" udviklingsserver ;-)

Jeg tror sq lige at jeg prøve at skrive hele dynen om - jeg må ha' glemt eet eller andet ....
Avatar billede intenz Novice
18. maj 2010 - 00:13 #3
Validerer den heller ikke 'bookto' hvis indholdet af 'bookfrom' er korrekt?

Hvis indholdet af 'bookfrom' er forkert, returnerer du false (return false;) inde i din statement. Derefter afsluttes funktionen og den når aldrig til valideringen af 'bookto'.
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2010 - 10:16 #4
<ole>

Læg et tilsvarende eksempel på en tilgængelig server. Så sparer du dig selv og os andre for en potentiel laaaaaaaang quiz

/mvh
</bole>
Avatar billede laurents Nybegynder
09. juni 2010 - 20:17 #5
sorry - jeg har ikke fået svaret tilbage til Jer :-(

Jeg slettede skidtet - kodede det om, og fik det til at virke ... og jeg har i min vildeste fantasi stadig ingen idé om hvad jeg havde gjort galt....

Jeg beklager at jeg spildte Jeres tid - smid nogle svar, så smider jeg lidt point, og så kan vi lukke denne.
Avatar billede laurents Nybegynder
18. august 2010 - 14:34 #6
hm - æv - ingen svar ... well - så må det blive lukketid ....