Avatar billede ch007 Nybegynder
17. maj 2010 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den udskriver intet efter skift til nyt webhotel

Jeg har haft webhotel på one.com (De bruger vist en asp fortolker). Nu er jeg hos dandomain.

Men mine koder virker ikke optimalt længere... Hvis jeg fx har koden:

If RS("Mulighed1") <> "" Then

                Udskriv = Udskriv & "<TR><TD><input type='radio' NAME='Afstem' VALUE='1'></TD><TD><Font size=1 Face=verdana Color=black>" & RS("Mulighed1") & "</TD></TR>"

            End if

Så kører den if-sætningen som om Mulighed1 er forskellig fra "tom". Men den udskriver intet.

Hvis jeg skriver Response.write RS("Mulighed1") skriver den altså intet på skærmen, men den er ikke lig nul.

Hvad er mit problem? Hvor er fejlen i min måde at hente data fra DB?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
17. maj 2010 - 14:43 #1
på nogle webhoteller kan man bruge rs("muligheder1") alle steder - men andre steder kun 1 - d.v.s. hent den til en variabel og så brug variablen

muligheder1 = trim(rs("muligheder1"))

If muligheder1 <> "" Then

                Udskriv = Udskriv & "<TR><TD><input type='radio' NAME='Afstem' VALUE='1'></TD><TD><Font size=1 Face=verdana Color=black>" & muligheder1 & "</TD></TR>"

            End if
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. maj 2010 - 15:15 #2
Jeg forstår ikke hvad du skriver. Vil du lige prøve at uddybe?

Men det virker!! Så vil du smide et svar også?
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. maj 2010 - 15:43 #3
Nu er jeg ved at gå amok!!!!! Jeg bruger samme konstant længere nede og nu vil den ikke skriver noget ud. Den gør det første gang men ikke anden gang. Hvad sker der?? %!@@2[!!!
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
17. maj 2010 - 16:21 #4
du samler dit rs i variabler
f.eks.

muligheder1 = rs("muligheder1")
muligheder2 = rs("muligheder2")
muligheder3 = rs("muligheder3")

nu kan du så bruge dem det forskellige steder som du vil og alle de gange du har lyst til

det sidste du skrive - kan du lægge noget kode så man kan se hvad der sker - og her er et svar
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. maj 2010 - 16:29 #5
Jeg har løst sidste problem :)

Tak
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
17. maj 2010 - 17:01 #6
det var så lidt ;-))