Avatar billede bonaparte Nybegynder
16. maj 2010 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

xampp til mac - sikkerhed

Hejsa

Jeg er førstegangsbruger, så bær over med mig..

Jeg har lige installeret xampp for mac og det er gået fint(tror jeg nok;)

Der står så:

"A matter of security (A MUST READ!)
As mentioned before, XAMPP is not meant for production use but only for developers in a development environment. The way XAMPP is configured is to be as open as possible and allowing the developer anything he/she wants. For development environments this is great but in a production environment it could be fatal.

Here a list of missing security in XAMPP:

      1. The MySQL administrator (root) has no password.
      2. The MySQL daemon is accessible via network.
      3. ProFTPD uses the password "xampp" for user "nobody".
      4. PhpMyAdmin is accessible via network.
      5. MySQL and Apache running under the same user (nobody).

To fix most of the security weaknesses simply call the following command:

/Applications/XAMPP/xamppfiles/xampp security

It starts a small security check and makes your XAMPP installation more secure."

Jeg har prøvet at køre det i "terminal", som så skriver: "You need to be root to perform this action."

Jeg forstår ikke helt hvad der foregår og så synes det ovenstående ikke at fungere.. Nogen der kan hjælpe en sølle nybegynder:)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2010 - 22:11 #1
su eller sudo
Avatar billede bonaparte Nybegynder
16. maj 2010 - 22:30 #2
Kan du være lidt mere specifik?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2010 - 22:52 #3
Jeg kender ikke MacOS X, men command line skulle det være en helt normal Unix.

Så du åbner en kommando prompt og skriver su for at skifte til root og så kører du scriptet igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:05 #4
bonaparte?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
13. juni 2010 - 10:16 #5
Undskyld, har haft lidt travlt.

Det virkede ikke.. Har valgt at fjerne programmerne(Xampp)