Avatar billede mlunde Nybegynder
16. maj 2010 - 14:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASP.NET: Kombinere data fra to tabeller i Visual Studio

Hej.
Jeg kører med visual studio 2008.
Jeg har p.t. en tabel - Results - som bliver vist i et Gridview.
I den tabel er der et felt der hedder MemberID som er primær nøgle i tabellen Members. Jeg vil nu gerne have feltet MemberID fra Results-tabellen, til at vise MemberFirstName + MemberLastName fra Members-tabellen.
Er der nogle der kan hjælpe med denne?

Her er koden fra mit Gridview, kun omhandlende MemberID-feltet (som hedder "Member"):

<asp:TemplateField HeaderText="Member" SortExpression="MemberID">
                <EditItemTemplate>
                    <asp:Label ID="NameLabel" runat="server" Text='<%# Eval("MemberID") %>'></asp:Label>
                </EditItemTemplate>
                <ItemTemplate>
                    <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text='<%# Eval("MemberID") %>'></asp:Label>
                </ItemTemplate>
            </asp:TemplateField>

Med venlig hilsen Michael
Avatar billede everclear Praktikant
22. maj 2010 - 10:50 #1
Hej Michael;

Som jeg læser opgaven, så er det et spørgsmål om, at du får hentet dine Member-data med ud i din eventuelle DataSource (du skriver ikke, om du bruger SqlDataSource eller hvordan).

Du kan dermed have en SQL-query, der har følgende struktur:

SELECT * FROM [Results] INNER JOIN [Members] ON [Members].[ID] = [Results].[MemberID]

Nu får du et andet resultatsæt du kan arbejde ud fra med muligheden for at tilgå data i din Members-tabel som du kan databinde:

<asp:Label ID="NameLabel" runat="server" Text='<%# Eval("MemberFirstName") %>'></asp:Label>

Er det noget i den stil du er på jagt efter?
Avatar billede mlunde Nybegynder
25. juli 2010 - 07:25 #2
tråd slut