Avatar billede mrdj Nybegynder
16. maj 2010 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afrunding

Hej

Jeg har lidt simpel ASP kode der henter nogle tal ud fra DB.

Efterfølgende har jeg noget kode der tager et felt og dividerer med 6, resultatet af dette vil jeg gerne have afrundet til udelukkende at have vist 2 decimaler.

& rs("total")/6

Hvordan skal ovenstående streng se ud for at lave den ønskede afrunding?

Kan ikke rigtig få placeret "Round" funktionen hvor det virker.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 12:30 #1
Dim x, z
x = rs("total")/6
z = Round(x,2)

Response.Write "Uafrundet: " & x
Response.Write "Afrundet: " & z
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2010 - 13:19 #2
FormatNumber( x, 2 ) gør vist også lidt henad det samme.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 14:33 #3
Var det svar nok?