Avatar billede ozmix Nybegynder
16. maj 2010 - 02:22 Der er 11 kommentarer

Acer bærbar cd'drev && formatering.

jeg har et stort problem ..
- jeg er ved at dø over at jeg på ingen måder kan se film på min nye acer computer, fordi drevet åbenbart ikke virker ? .. det underlige er at den reagere ''lydmæssigt'' på at jeg sætter en disk i, men den optager det slet ikke på computeren?. nogle der har nogle forslag?;s

- hvordan formatere jeg sådanne en her computer ? , der fulgte SLET ikke nogle cd med eller noget, tror den var forudinstalleret ''købte den 100% ny''

- lige siden den første dag jeg havde min computer har den brummet hver gang der er kommet en bas lyd, såe for at det stopper skal jeg ind i lyd instillinger og lave selve lyden om, det skal jeg ca 3 gange om dagen? ..

- i behøves ikke svare på alle spørgsmål, men håber seriøst jeg kan få nogle gode svar her;s ..

- knus!
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 08:00 #1
"- hvordan formatere jeg sådanne en her computer ?"
Tast F2 når computeren booter så kommer du ind i BIOS - vælg fanebladet "Main" - enable "D2D" - vælg fanebladet "Exit" - vælg Y for at gemme  - sluk computeren.
Start computeren - så snart du ser logoet med Acer skal du taste Alt + F10 hold tasterne nede i 3 sekunder - følg vejledningen på skærmen
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 09:05 #2
Hej Ozmix og velkommen til eksperten.
Det er rigtigt at Acer ikke har cd'ere med, og man selv skal lave de recovery DVD skiver til at gendanne pc hvis harddisk står af.
Den har sandsynligvis en recovery partition (Backup tror jeg den hedder), som du kan gendanne fabriksinstallationen ud fra #1.
Men at formatere fordi drev ikke kan afspille film, er det ikke lige drastisk nok.
Hvilket program bruger du til at afspille dvd film fra?
Er dvd drev sat til automatisk at afspille alm musik cd'ere, men ikke har et program til dvdfilm?
Hvorfor leverer du ikke din pc til reparation når den er defekt på lydkortet fra ny af???? Du har 1 års garanti + 1 års reklamation??
Avatar billede ozmix Nybegynder
16. maj 2010 - 12:43 #3
problemet er at jeg står og skal til eksamnen om 2 uger, og jeg har ALT liggende på min computer som jeg skal bruge dertil;s .. og kan ikke rigtig lave en backup'disk pga. drevet?
- jeg afspiller film / cd'er med ; Acer Arcade Deluxe .
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 16:05 #4
Du kan lægge dem på usb stik eller harddisk.
Prøv et andet program. Vlc player eller Gom player.
Kan du det?
Avatar billede ozmix Nybegynder
16. maj 2010 - 17:27 #5
altså bruger vlc player til at afspille film, men kan ikke afspille dem fra disketten.

- normalt når du trykker på ; Computer ''
kommer der jo et navn der hvor der står Drev E eller hvad det hedder, men ''SElve'' computeren reagere slet ikke på at jeg sætter en film i ? :s
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 17:28 #6
Hvad er i grunden dit problem, at du ikke kan afspille film eller at du ikke kan få fat i dine data
Avatar billede ozmix Nybegynder
16. maj 2010 - 17:31 #7
problemer er at når jeg sætter en dvd i mit drev, reagere computeren slet ikke ? , det er somom drevet slet ikke virker ? .
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 17:46 #8
Hvis du går i enhedshåndtering, står den der?
Hvis den gør så prøv at fjerne det her, og genstart maskine.
Windows skal nu selv finde det igen.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 17:47 #9
Skal det forstås som at dit problem er, at DVD drevet ikke virker
Avatar billede ozmix Nybegynder
16. maj 2010 - 17:50 #10
ja
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 20:06 #11