Avatar billede reetz Nybegynder
16. maj 2010 - 00:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en countdown timer

Hej,

Jeg skal ha lavet en countdown timer, ala dem man ser på auktions sider.

Hvordan mener i jeg skal gribe det an?

pt. har jeg fundet et javascript hvor jeg kan bind targetdate, og det fungere sådan set ok. Bortset fra at når jeg indsætter mit script i den DataList jeg bruger til at vise mine produkter, bliver timeren kun vist ved 1 produkt, i stedet for alle produkterne.

På forhånd tak.
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 03:01 #1
Skal alle produkterne have hver deres timer eller er det for en for alle?
Avatar billede reetz Nybegynder
16. maj 2010 - 03:07 #2
Alle produkterne skal have hver deres timer, det er der problemet ligger.
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 03:40 #3
Jeg antager at du bruger asp, .net eller php til at sprøjte produkterne ud fra et recordset rækkevis eller sådan noget og at der sikkert er et unikt id for hvert produkt.

Du har en funktion:

function FormatTime(p_seconds) {
// Her skal defineres et eller andet format inden tiden returneres, men hvad??
    return p_seconds;
}

function RunTimer(p_id, p_seconds) {
    if (document.getElemnetById(p_id)) {
        var rt = document.getElemnetById(p_id);
        if (p_seconds > 0) {
            p_seconds -= 1;
            rt.innerHTML = FormatTime(p_seconds);
            setTimeout("RunTimer('" + p_id + "', " + p_seconds + ")", 1000);
        }

For hvert produkt id laver du en div med et inline script.

<div id='timer_[produkt_id]'></div><script>RunTimer('timer_[produkt_id]', [timeinseconds]);</script>
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 12:33 #4
Jeg kom til at tænke på hvis det er en side med flere hundrede produkter, så kan alle de tråde nok gå i ged, så her et andet forslag baseret på en fast dato:

<script type='javascript'>

var regdate = /(\d+)[\/|\-](\d+)[\/|\-](\d+)\s(\d+)\:(\d+)\:(\d+)/i;

function CDate2(p_date) {
    var arr_date = regdate.exec(p_date);
    var new_date = new Date(arr_date[3], arr_date[2] - 1, arr_date[1], arr_date[4], arr_date[5], arr_date[6]);
    return new_date;
}

function FormatTime(p_seconds) {
    p_seconds = Math.floor(p_seconds / 1000);

    var d = Math.floor(p_seconds / 86400);
    p_seconds -= (d * 86400);

    var h = p_seconds % 86400;
    h = Math.floor(h / 3600);
    p_seconds -= h * 3600;

    var m = p_seconds % 3600;
    m = Math.floor(m / 60);
    p_seconds -= (m * 60);

    var s = p_seconds % 60;

    return d + "d " + h + "t " + m + "m " + s + "s";
}

function RunTimer(p_id, p_datetime) {
    if (document.getElementById(p_id)) {
        var rt = document.getElementById(p_id);
        var now = new Date();
        var then = CDate2(p_datetime);
        if (now < then) {
            rt.innerHTML = FormatTime(then - now);
            setTimeout("RunTimer('" + p_id + "', '" + p_datetime + "')", 1000);
        } else {
            rt.innerHTML = "Tid udløbet";
        }
</script>

html.. funktionen tager to parametre id for produktet og en slutdato.

<div id='produkt_1'></div><script>RunTimer('produkt_1', '17-05-2010 12:00:00');</script>
Avatar billede reetz Nybegynder
16. maj 2010 - 15:49 #5
Tak for svarene.
Jeg bruger asp.net

Jeg har prøvet mig lidt frem med din kode. Umiddelbart er problemet det samme. Eftersom jeg bruger DataList til at vise mine produkter, så skulle datalisten gerne vælge det næste ID hver gang jeg indsætter et nyt produkt.

<div id='1'><script>RunTimer('<%# Eval("ProductID") %>', '<%# Eval("Timer") %>');</script> </div>

Derfor skulle det være nok med ovenstående kode. Jeg kan godt selv vælge næste ID="2", men det bliver vist ved samme produkt.

<div id='2'><script>RunTimer('<%# Eval("ProductID") %>', '<%# Eval("Timer") %>');</script> </div>

Jeg kan vise dig koden til min datalist os.

  <div id="productGrid">
            <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="ObjectDataSource1" RepeatColumns="4"
                RepeatDirection="Horizontal" CellPadding="0" CellSpacing="1">
                <ItemTemplate>
                    <div class="datalistStyle">
                        <div align="center">
                            <br />
                            <asp:Label ID="ModelLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Model") %>' Font-Bold="True"
                                Font-Size="12pt" ForeColor="#6699FF" />
                            <br />
                            <asp:Image ID="Image11" runat="server" ImageUrl='<%# Eval("Billede","~/ProductImages\\t__{0}") %>' />
                            <br />
                            <div id='1'>

                                <script>RunTimer('<%# Eval("ProductID") %>', '<%# Eval("Timer") %>');</script>

                            </div>
                            <br />
                            <asp:Label ID="Label2" runat="server" ForeColor="Gray" Text="Type"></asp:Label>
                            <asp:Label ID="VariantLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Variant") %>' />
                            <br />
                            <asp:Label ID="Label1" runat="server" ForeColor="Gray" Text="Amount:"></asp:Label>
                            <asp:Label ID="AntalLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Antal") %>' ForeColor="#333333" />
                            <br />
                            <cc2:ModalPopupExtender ID="mpeReview" runat="server" BackgroundCssClass="popupBackground"
                                CancelControlID="btnCancel" PopupControlID="pnlPostReview" TargetControlID="ImageButton1">
                            </cc2:ModalPopupExtender>
                            <asp:ImageButton ID="ImageButton1" runat="server" ImageUrl="~/images/NMBBID_btn.png"
                                OnClick="ImageButton1_Click" />
                            <br />
                        </div>
                </ItemTemplate>
            </asp:DataList>
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 16:43 #6
Min function forventer at få en udløbsdato der skal tælles ned til i et format svarende til: 16-05-2010 12:00:00 er det også det som din Timer værdi returner?
Avatar billede reetz Nybegynder
16. maj 2010 - 16:47 #7
Ja, det er samme format i min database. Og den viser os countdown, men stadig kun ved 1 produkt.
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 17:30 #8
Nåh nu forstår jeg, du har jo hardcodet id!! LOL

Der i midten hvor du indsætter den skal den jo se sådan her ud. Produkt id skal jo sættes på div id'et.

<div id='p<%# Eval("ProductID") %>'>
<script>RunTimer('p<%# Eval("ProductID") %>', '<%# Eval("Timer") %>');</script></div>
Avatar billede reetz Nybegynder
16. maj 2010 - 17:34 #9
Ahhh :D

I love you!

Endelig :)
Avatar billede reetz Nybegynder
19. maj 2010 - 01:59 #10
Hey igen,

Hvis jeg nu vil ha mit produkt fjernet når tiden er udløbet. Hvordan ville du gøre det?

Har prøvet mig lidt frem, men ikke fundet en løsning endnu.