Avatar billede lvpvs Nybegynder
21. juli 2001 - 05:38 Der er 4 kommentarer

Fra DB til HTML

Jeg er ved at lave et lille system, der kan hente noget tekst / billeder fra en database og placere det i et html dokument. Det skal gerne fungere med PHP. Således at man i sit HTML dokument istedet for at skrive selve brødteksten, benytter en funktion der laver opslag i en DB og henter de relevante data.
Brugere skal kunne opdatere deres sider gennem en mail med en attachment eller noget.

Hvorfor er dette ikke allerede bygget som standard moduler etc... ?
Hvis nogle kender til nogle moduler der tilbyder ovenstående giver jeg dem point...! (PHP eller ASP)
Er der nogle genveje eller smarte triks i sagen ?

Lvpvs
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
21. juli 2001 - 07:22 #1
Det med opslag i DB er nemt nok, med mail med attachement bliver sgu svær...
Avatar billede lvpvs Nybegynder
21. juli 2001 - 08:42 #2
jaja. det ved jeg godt. Man kunne også lave en webadgang, hvor man angiver en fil....
Point being: findes der nogle standard systemer, der løser opgaven ???
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 10:37 #3
Det skulle ikke være så svært, men hvad er det for nogle data\'er?

::sunlock.dk::
Avatar billede barefoot Nybegynder
22. juli 2001 - 02:01 #4
Der er lavet en masse funktioner som opretter forbindelse og vælger database for dig.
f.eks.
function opret_forbindelse_og_vaelg_db() {
  $server = \"xxx\";
  $bruger = \"xxx\";
  $kodeord = \"xxx\";
  $database = \"xxx\";

  if (!$some = mysql_connect(\"$server\",\"$bruger\",\"$kodeord\")) {
    udskriv_fejl(\"Kunne ikke oprette en forbindelse til MySQL.\");
  }

  if(!mysql_select_db(\"$database\")) {
    udskriv_fejl(\"Kunne ikke vælge databasen: $database\");
  }
  return $some;
}

Jeg tror at grunden til at du ikke kan finde hvad du leder efter er at modulerne er individuelle.
Der er jo lavet hele communities som kan downloades.

Men hvis det er et modul så skal det jo passe til en bestemt database, og folk laver jo deres egne.

Men hvad er det helt præcist som funktionen skal kunne?
Hvor meget php kan du selv?