Avatar billede the_hoff Nybegynder
14. maj 2010 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router til krævende netværk!

Hej alle sammen

Jeg har brug for hjælp, og jeg har brug for hjælpen relativt hurtigt!

Mit hjemmenetværk består af følgende:

Stationær PC
MacBook Pro
Apple TV (med atvFlash)
Qnap 219 Pro NAS server m. 2x2 TB i raid 1 (Til backup)

Meningen med galskaben er, at jeg skal kunne se diverse film og høre musik på mit TV/Anlæg via mit Apple TV. Idet mit Apple TV kun har 160gb plads har jeg købt en qnap 219 Pro til at "udvide" pladsen til film mm.

Jeg har længe haft cybercitys medfølgende gratis router (zyxel af en art) og en mange år gammel trådløs router (d-link).

1. prioriteten er at få et trådløst netværk, som er meget hurtigt. Det skal kunne trække backup af store mængder data og streaming af film, gaming osv... Kan det overhovedet lade sig gøre ud brug af kabler?

2. prioriteten er at routeren jeg skal have kan erstatte min Zyxel router, idet jeg er træt af, at have to routere (Nat-problemer osv. som jeg ikke er klog nok til at løse)

Jeg har egentlig købt en Linksys by Cisco WAG160N router, men jeg havde åbenbart ikke sat mig godt nok ind i tingene, for det trådløse net er alt for langsomt. Den har dog erstattet min Zyxel router.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde en løsning på problemet hurtigt, idet min WAG160N skal leveres tilbage inden et par dage.

Hvilke muligheder har jeg?
Avatar billede the_hoff Nybegynder
14. maj 2010 - 16:32 #1
Forresten, jeg bor i en 2-værelses lejlighed på 60 m2 og budgettet siger 1000-1500 kr. :-)
Avatar billede madand Nybegynder
14. maj 2010 - 16:43 #2
Det du skal kigge efter er en draft-N router (300mbit) evt. dual band, som giver dig (i teorien) 600mbit på din Lan (mere om dual band her: http://compnetworking.about.com/od/wireless80211/f/dual-band-wireless.htm).
Det er altid godt at have nogle af sine ting koblet til på kabel, så når du leder efter din router, ville det være en fordel at have en 4 ports 1gb switch i også.

Jeg kan anbefale min linksys WRT610N.
Avatar billede the_hoff Nybegynder
14. maj 2010 - 16:52 #3
Jeg har godt kigget på WRT610N, men den har ikke PPPOA og et RC11 stik, som skal bruges, hvis den skal erstatte min cybercity forbindelse.

Som sagt har jeg store NAT-problemer med to routere, hvordan kan jeg løse dette hvis jeg køber en WRT610N som du foreslår?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. maj 2010 - 23:53 #4
Du skal såmænd bare lave en DMZ port på den router du sætter på din internetforbindelse. og så kun bruge den ene port i den, og i den sætter du så din nye trådløse router på evt. den Linksys som han foreslår..
Og så JA, kable nu din NAS server f.eks.. trådløs er bare ikke så stabilt og langt fra hurtigt som kablet net..
Avatar billede the_hoff Nybegynder
05. september 2011 - 19:02 #5
Skal lige have lukket mine tråde (bedre sent en aldrig). Kan du ikke skrive et svar så jeg kan give dig point?
Avatar billede the_hoff Nybegynder
05. september 2011 - 19:08 #6
Jeg tåger ;)