Avatar billede uni-c Nybegynder
14. maj 2010 - 13:42 Der er 5 kommentarer

Link spring til anden side

Kære eksperter

Jeg står og skal lave en oversigt over en masse litteratur, og har derfor skrevet små resumeer af hver enkel bog/publikation. Jeg havde tænkt mig at gøre brug af "springende" links (#).

Jeg har 2 sider. Forside(med bogoversigt) og en resume side.

på forsiden har jeg en samlet oversigt over alle titler.
på resumesiden har jeg alle resumeerne på ene og samme side.

Ved at trykke på en bog/publikation, skal man så komme hen på siden med resumeer, hvor man så automatisk lander ved beskrivelsen af den bog klikkede på.

Jeg har kigget lidt på HTML koder, men har kun kunnet finde HTML koder til hvordan man kan "springe" fra et link til en overskrift, på den samme side. er det ikke muligt at springe fra en side til den anden?

jeg håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede uni-c Nybegynder
14. maj 2010 - 13:43 #1
Her er et eksempel på en kode jeg fandt, men den virker kun på samme side:(

<html>

  <head>
  </head>

  <body>

    <p><a href="#overskrift1">Link til overskrift 1</a></p>
    <p><a href="#overskrift2">Link til overskrift 2</a></p>

    <h1 id="overskrift1">Overskrift 1</h1>
    <p>Tekst tekst tekst tekst</p>

    <h1 id="overskrift2">Overskrift 2</h1>
    <p>Tekst tekst tekst tekst</p>

  </body>

</html>
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2010 - 14:08 #2
<p><a href="side.html#overskrift1">Link til overskrift 1 på anden side</a></p>
Avatar billede uni-c Nybegynder
14. maj 2010 - 14:22 #3
Perfekt, tusind tak. Skal overskriften være lavet i <h2> format eller kan det godt bare være en tekst man referer til?
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2010 - 15:06 #4
det er elements id der er afgørende for at det fungerer - dvs at så længe du kan give et element et id vil det fungere, så om du benytter h1, h2, div, span eller noget helt femte er ikke afgørende.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:23 #5
Lukketid?