Avatar billede ajensen1990 Nybegynder
14. maj 2010 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

InDesign overlapping

Jeg har et lille problem med masterpages og det er, at det sidetal (kaldet pagina), jeg opretter i masterpages ikke står på øverste lag, når jeg går tilbage til alm sider og laver baggrunds farver og sådan. Disse grafiske ting overlapper paginaen, så man ikke kan se sidetallet.

Jeg vil gerne have, at man kan se sidetallet hele tiden, uanset hvad.

Har prøvet at lave masterpages som lag, sådan så de sider jeg arbejder med ligger under masterpagene hvor sidetallene er.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. maj 2010 - 04:39 #1
Det lyder lidt underligt. For du burde kunne løse det ved, at lægge tingene på et andet lag. Har du låst nogle af elementerne op, så du kan flytte med sidetallet på dine sider? Prøv at tjekke om sidetallene rent faktisk ligger i det højere lag på dine sider.
Avatar billede audiotribe Nybegynder
16. maj 2010 - 13:18 #2
Hvis du laver et nyt lag på din masterpage, så sørg for at det ligger øverst, samt højreklik på det, vælg "arrange" og "bring to front" og lås evt. det layer også!

Så vil du altid kunne se sidetallet oven på dit indhold.

/ Thomas
Avatar billede ajensen1990 Nybegynder
02. september 2010 - 00:40 #3
Jeg kender godt arrange systemet, det er ikke de almindelige sider jeg snakker om, men masterpages, hvor jeg laver sidetal. Det sidetal vil jeg have til at være øverst HELE tiden, når jeg arbejder på de almindelige workspaces