Avatar billede laurents Nybegynder
13. maj 2010 - 16:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

i-værdi i rs udtræk

Hjælp, jeg er gået i blank...

Jeg har ca. 50 felter i en database, som skal vises i en række. felterne hedder feltnavn1, feltnavn2 .. feltnavn50 og indeholder hver en værdi af een eller anden karat.

for at undgå at skulle skrive en hulens bunke kodelinier ville jeg så gerne lave en for i = ....

f.eks.
for i = 1 to 50
  response.write rs("feltnavn" & i & ")"
next

og det er så her, at min hjerne er gået i stå - hvordan laver jeg udtrækket fra databasen (hvad er syntaxen for linien):
response.write rs("feltnavn" & i & ")" for at jeg får kodestumpen til at lave:
response.write rs("feltnavn1")
response.write rs("feltnavn2")
response.write rs("feltnavn3")
o.s.v.

Det burde ikke være så svært, men min hjerne er vist på stand-by ...
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. maj 2010 - 16:31 #1
response.write rs("feltnavn" & i)
Avatar billede laurents Nybegynder
13. maj 2010 - 16:36 #2
TAK!!!!! Jeg var gået helt i blank ;-)
Smid et svar så jeg kan give dig nogle point ....
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. juni 2010 - 18:27 #3
ok