Avatar billede tetrix Nybegynder
13. maj 2010 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Læs en hel packet

Hej,

Jeg er i gang med en MSN bot, og i øjeblikket bruger jeg StreamReader.ReadLine() til at læse packets på notifikations serveren, hvor packet f.eks. ser således ud:
VER 1 MSNP11 MSNP10 CVR0\r\n

Kun 1 linje, så det virker helt fint.

Men på switchboard serveren hvor chat foregår, ser packets i visse tilfælde således ud:
MSG 3 N 127\r\n
MIME-Version: 1.0\r\n
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8\r\n
X-MMS-IM-Format: FN=MS%20Sans%20Serif; EF=; CO=0; CS=0; PF=0\r\n
\r\n
Besked.

Det er en hel packet, men der sendes newline mellem linjerne, samt en ekstra lige før beskeden, dog ingen efter beskeden.

Hvis jeg bare læser bytes får jeg alt muligt ubrugeligt med. Hvad skal jeg gøre, for blot at læse det der kommer ind? Lidt i stil med winsock dataarrival.

Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2010 - 16:15 #1
Multiple kald til ReadLine returnerer flere linier.

Alternativt kan du kalde ReadToEnd som laese alle linier.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2010 - 16:15 #2
Koden:

String line;
while((line = sr.ReadLine()) != null)
{
    // process line
)

er idiomatisk for at laese flere linier.
Avatar billede tetrix Nybegynder
13. maj 2010 - 20:59 #3
Jeg leder efter noget i stil med ReadToEnd, men jeg modtager af en eller anden grund tomme packets.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2010 - 01:30 #4
Hm.

Nogen mulighed for at netværksniffe og se hvad der kommer helt nede på TCP eller IP niveau?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:09 #5
tetrix?
Avatar billede tetrix Nybegynder
15. juni 2010 - 16:10 #6
Jeg beklager inaktiviteten, stoppede projektet for en del tid siden.

Jeg havde analyseret packets, og det svarede desværre ikke til hvad jeg selv modtog.

Lukker derfor her men tak for hjælpen.