Avatar billede jimscheel Nybegynder
13. maj 2010 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man se hvilken MPM man bruger i Apache?

Hej

Hvordan kan jeg se hvilken MPM jeg bruger i Apache? - og hvilken en skal man vælge? (Worker eller Prefork?)

Jeg har en del memory forbrug og vil gerne have det nedsat ved at tweeke lidt på MPM indstillingerne.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 13:50 #1
Jo, ikke noget jeg ved noget om - havde faktisk aldrig hørt om det før : )

Men ikke uvæsentligt: http://www.camelrichard.org/apache-prefork-vs-worker
- Dobbelt op på performance - Happy hour!

Til svar på dit spørgsmål, fandt jeg denne:
It is possible to determine which MPM was chosen at compile time by using:
./httpd -l
This command will list every module that is compiled into the server, including the MPM.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
13. maj 2010 - 15:35 #2
ok fandt ud af at jeg bruger prefork.

Har ændret prefork fra:

StartServers          5
MinSpareServers      5
MaxSpareServers      10
MaxClients          150
MaxRequestsPerChild  0

Til

StartServers 1
MinSpareServers 1
MaxSpareServers 5
MaxClients 50
MaxRequestsPerChild 5000

Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel. Ligger på et memory forbrug der svinger fra 30-40-50%.

Jeg har 2 cms'er kørende på siden og dagligt ca. 2000 besøgnede. Ved ikke om memory forbruget er normalt?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2010 - 21:05 #3
Jeg vil forvente at PHP (og MySQL hvis paa samme server) brugere betydeligt mere memory end Apache.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:08 #4
jim?
Avatar billede jimscheel Nybegynder
11. februar 2011 - 05:42 #5
beklager jeg blev væk - fik de tweaket - smid et svar og jeg deler point ud!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2011 - 20:47 #6
svar fra mig - T4NK3R som svarede på dit oprindelig spm. har jo forladt eksperten.dk